SEO este un procedeu folosit cu scopul de a mări considerabil traficul unui blog și de a-i îmbunătăți vizibilitatea. Practic, folosind metode de Search Engine Optimization, motoarele de căutare îți plasează blogul mai sus în lista rezultatelor. Folosind optimizare SEO pentru articolele de pe site-ul tău, obții un trafic mai mare pentru acestea, deoarece mai multă vizibilitate în Google înseamnă mai mulți vizitatori.
Optimizarea pentru motoarele de căutare poate avea complexitățile sale, în special atunci când site-urile activează în domenii cu concurență mare. Cu toate acestea, orice persoană care publică un articol pe un website ar trebui să cunoască câteva lucruri de bază, chiar dacă nu oferă servicii SEO profesionale și nu urmărește să realizeze articole blog complexe.
Următoarele sfaturi te vor ajuta să realizezi o optimizare SEO de bază pentru articole:
Caută cuvinte cheie
Găsește cuvintele sau grupurile de cuvinte căutate frecvent folosind aplicații specializate. Spre exemplu, poți folosi uneltele gratuite puse la dispoziție de Ahrefs. Alege cuvintele compatibile cu tematica articolelor tale și realizează o listă cu acestea. Unul dintre ele va fi cuvântul cheie principal, iar celelalte vor fi cuvinte cheie secundare.
Folosește-te de cuvintele cheie
Nu e de ajuns să menționezi de câteva ori cuvântul cheie principal în articol pentru a te bucura de rezultate bune. Este important să îl folosești în titlu și în primul paragraf al articolului pentru a te bucura de un loc mai bun în lista de căutări. Nu folosi prea multe cuvinte cheie deoarece articolul va fi considerat spam de către motoarele de căutare și nu va mai fi selectat ca și răspuns în lista de căutări. Încearcă să utilizezi două sau trei cuvinte cheie per articol.
Redactează title tag-ul și meta descrierea
Pe lângă corpul articolului, este important să adaugi un title tag și o meta descriere, deoarece acestea vor fi afișate pe Google atunci când un utilizator caută folosind cuvintele cheie din articolul tău. Include cuvântul cheie principal atât în title tag, cât și în meta descriere.
Nu neglija pozele
Pozele sunt extrem de valoroase într-o postare, deoarece oferă dinamism textului, captând atenția cititorului. Dar expresia “o poză face cât o mie de cuvinte” nu este valabilă și în cazul motoarelor de căutare. Așa că trebuie să “pregătim” pozele în concordanță cu regulile procesului de SEO tehnic:
- Numele pozei trebuie să conțină cuvântul cheie care descrie cel mai bine conținutul imaginii.
- Reducerea dimensiunii imaginii pentru a obține un timp de încărcare a paginii mai mic.
- Dacă este posibil, adaugă un subtitlu imaginii. Acestea sunt extrem de utile cititorului, ele fiind citite mult mai des decât textul în sine.
- Adaugă o descriere ALT etichetei imaginii folosind formula alt=”textul tău” . Această descriere ajută motoarele de căutare oferindu-le acces la mai multe informații despre conținutul pozei.
Nu uita de social media
Cel mai bun lucru pe care poți să îl faci pentru brandul tău este să ai conturi active de social media. Prin intermediul siteurilor precum Facebook, Twitter, Instagram îți poți construi singur imaginea brandului tău. Așa că profită de această oportunitate și fă-ți cunoscută imaginea postând regulat și interacționând cu followerii.
Urmând acești pași simpli de optimizare site speciale pentru articole, te vei bucura de un trafic mult mai mare. Așa că nu uita: folosește corect cuvintele cheie, pregătește pozele conform regulilor de SEO și fii activ pe social media.