Optimizare site prin cuvinte cheie: reguli esențiale de care să ții cont

Orice afacere cu o prezență online necesită multe eforturi de optimizare site, înainte de a începe să se poziționeze bine în rezultatele de căutare. De la cele mai mici ateliere artizanale și până la cele mai dezvoltate magazine online, nimeni nu poate avea succes pe internet fără optimizare website făcută așa cum trebuie. Iar pentru asta e nevoie de text de calitate, cu cuvinte cheie potrivite, integrate în mod corect.

Indiferent că e vorba de text pentru site, articole pentru blog, advertoriale sau orice altă formă de conținut SEO pe care o scrii, trebuie să ai mereu ca prioritate calitatea materialelor pe care le creezi. În ceea ce privește optimizarea unui site web, calitatea va fi întotdeauna mai importantă decât cantitatea. Este mult mai bine să scrii un articol bun, corect documentat, decât 10 articole mediocre, puse rapid laolaltă din surse nesigure.

În același timp, este mult mai bine să integrezi corect un cuvânt cheie, care apoi să se poziționeze bine în căutări, decât să aglomerezi textele tale cu zeci de cuvinte cheie și expresii, care nu vor fi luate niciodată în calcul de motoarele de căutare. 

În mediul online și în special în lumea serviciilor de optimizare website există numeroase metode de lucru pe care le poți pune în aplicare pentru a îmbunătăți poziționarea afacerii tale în rezultatele de căutare. 

Dintre acestea unele sunt eficiente, unele inutile, iar altele de-a dreptul dăunătoare. De asemenea, unele metode de optimizare online sunt gratuite, în timp ce altele sunt foarte costisitoare. Există foarte multe aspecte pe care ar trebui să le iei în considerare înainte de a începe munca de optimizare a unui site web, motiv pentru care, în acest articol vom discuta în detaliu despre fiecare în parte. 

Ce reprezintă activitatea de optimizare site?

Optimizarea unui site este un proces amplu de lucru prin care textul paginilor, al blogului sau al altor componente ale site-ului este modificat pentru a include anumite cuvinte cheie. Cuvintele cheie selectate sunt cele utilizate de potențialii clienți din domeniul în care activează website-ul. Cu alte cuvinte, prin intermediul activităților de optimizare site, crești probabilitatea ca paginile website-ului să apară mai sus în rezultatele motoarelor de căutare, iar, astfel, mai mulți utilizatori relevanți să îl acceseze.

De exemplu, atunci când optimizăm textul unui site de prezentare, trebuie să încercăm să includem în corpul textului anumiți termeni și expresii utilizate de către publicul către care ne adresăm. Cunoscuți sub denumirea de cuvinte cheie, acești termeni trebuie să se regăsească atât în corpul de text propriu-zis, cât și în titluri (în special H1, H2, H3), title tag-uri, meta descrieri și alt text. De asemenea, este foarte important să te asiguri că folosești cuvinte cheie și în articolele pe care le scrii pentru blogul de pe site, precum și în descrierile produselor și în descrierile de categorii, dacă este cazul.

Este o idee greșită că munca de optimizare SEO pentru site pornește de la redactarea textului. De fapt, atunci când începi să scrii textul pentru paginile site-ului, ar trebui să ai deja pregătite cuvintele cheie pe care vrei să le integrezi în fiecare pagină în parte. 

Cel rol au cuvintele cheie în optimizarea pentru site?

Pe scurt, fără cuvinte cheie nu poți optimiza un site pentru motoare de căutare.

Ca să înțelegi rolul cuvintelor cheie în optimizarea pentru site, poate fi util să te gândești la ele ca la niște indicatoare rutiere. Așa cum traficul de pe o autostradă este îndreptat în diferite direcții cu ajutorul semnelor de circulație pentru orientare, la fel și traficul online de pe un motor de căutare este direcționat spre site-urile relevante cu ajutorul cuvintelor cheie.

Utilizând cuvintele cheie potrivite, îi transmiți traficului de pe motoarele de căutare că destinația corectă este site-ul tău.

De ce ai nevoie de optimizare SEO pentru site?

Ca să poți înțelege de ce ai nevoie de optimizare pentru site este foarte important să înțelegi mai întâi cum funcționează poziționarea în rezultatele de căutare. Să analizăm o situație comună în rândul antreprenorilor la început în online:

Problema

Să presupunem că ești nou în mediul online și tocmai ai creat un site pentru afacerea ta, cu ajutorul unei echipe de web design. Ai început să scrii un text cât mai convingător pentru clienți și acum aștepți comenzile. Însă comenzile întârzie să apară.

Când începi să analizezi puțin situația, realizezi că, deși site-ul tău arată foarte bine, iar textul este și el bine scris, acesta nu apare nicăieri în rezultatele de căutare. Ori de câte ori cauți serviciile tale pe Google, apare unul dintre competitorii tăi. Mai mult, site-ul tău nu e de găsit nici pe pagina 5, 6 sau chiar mai departe. 

Explicația

În primul rând, pentru că textul tău nu este optimizat, adică nu conține acele cuvinte cheie pe care le caută utilizatorii tăi. Mai mult, competitorii tăi depun eforturi de ani de zile pentru a se poziționa cât mai bine pe cât mai mulți dintre acești termeni. În consecință, nu este deloc de mirare că afacerea ta nu este nicăieri de găsit atunci când cauți unul din termenii specifici domeniului tău. 

Soluția

Pentru a remedia această situație și a-ți crește vizibilitatea online, ai nevoie de optimizare pentru site. Chiar dacă optimizarea pentru site reprezintă un proces complex, acesta nu poate funcționa în absența unei componente esențiale: optimizarea prin cuvinte cheie. Astfel, pentru vizibilitatea site-ului în motoare de căutare, trebuie în mod obligatoriu să folosești cuvintele cheie potrivite, în modul potrivit.

E foarte simplu dacă stai să analizezi puțin situația. Să luăm următoarea analogie:

Avem o stradă pe care activează multiple afaceri, toate în același domeniu, să spunem cafenele. Unele dintre acestea își fac reclamă la stradă, au instalate neoane și firme luminoase, iar altele așteaptă doar clienții. Care dintre ele crezi că vor atrage mai mult trafic? 

Bineînțeles, numărul de clienți nu depinde doar de firma luminoasă, dar în absența unui semn care să indice prezența cafenelei, nu te poți aștepta la un volum mare de clienți – doar la câțiva rătăciți.

La fel funcționează și internetul și motoarele de căutare. Există multă concurență online, iar cel care câștigă este cel care reușește să își facă prezența simțită. Tocmai de aceea, trebuie să te duci acolo unde se află clienții și trebuie să te asiguri că apari în fața lor cât mai des posibil. Asta înseamnă să integrezi în conținutul de pe site cuvintele pe care ei le caută.

De exemplu, dacă ai o afacere de vânzări anvelope, iar clienții tăi caută termeni precum „anvelope de vânzare” sau „anvelope prețuri”, trebuie să te asiguri că aceste cuvinte cheie se regăsesc și pe site-ul tău. 

Cum să alegi cuvinte cheie pentru site

Am vorbit mai sus despre cuvintele cheie și importanța lor pentru poziționarea site-ului tău în rezultatele de căutare. Știm că e important să integrezi cuvinte cheie în conținutul de pe site și știm că e important să te orientezi către cuvintele cheie pe care le caută clienții tăi. Singura întrebare care rămâne este: cum faci asta?

Ca să răspundem la această întrebare, trebuie să analizăm situația sistematic și să trecem prin fiecare etapă prin care vei trece și tu, ca să obții un set de cuvinte cheie eficient, potrivit pentru afacerea ta și relevant pentru clienții doriți. Iată care sunt pașii pe care ar trebui să îi urmezi pentru a alege cuvinte cheie pentru site:

1. Cercetarea de cuvinte cheie

Cercetarea de cuvinte cheie este primul pas pentru a afla care sunt termenii potriviți pe care ar trebuie să-i folosești în textul site-ului tău. Pentru asta, poți folosi diferite instrumente precum planificatoare de cuvinte sau motoare de sugestie, care îți vor arăta numărul de căutări mediu pe lună, tendințe de creștere, precum și alte date pentru termenii pe care îi cauți. 

În plus, pentru a extinde familiile de cuvinte cheie pe care le cercetezi, poți folosi sugestiile furnizate de motoarele de căutare, care apar ca o listă în josul paginii de rezultate (sub titlul „Căutări suplimentare”). Alternativ, pentru a obține idei noi de cuvinte sau pentru găsi termeni pe care poate i-ai scăpat, poți chiar să analizezi textul competitorilor tăi și să extragi cuvintele cheie pe care ei le-au folosit. 

Secțiune de „Căutări suplimentare” pentru cuvântul cheie „ceas de mână”

2. Sortarea cuvintelor cheie

Odată ce ai finalizat cercetarea de cuvinte cheie pentru site, vei observa că ai acumulat un număr foarte mare de cuvinte cheie și sinonime diferite, fiecare dintre ele cu propriile avantaje și dezavantaje. Unele vor avea un număr mare de căutări, dar o concurență pe măsură, în timp ce altele vor avea o concurență redusă, dar și un număr mic de căutări. Unele vor fi foarte eficiente pentru a genera trafic, în timp ce altele vor fi mult mai potrivite pentru conversii.

Desigur, nu vei putea folosi toate cuvintele cheie pe care le-ai găsit în textul de pe site, așa că va trebui să le alegi pe cele mai potrivite pentru afacerea ta. Pentru asta, e important să te uiți la competiția cu care te confrunți și e important să analizezi demograficul tău de clienți, astfel încât să faci o alegere cât mai bună. Dacă ești la început de drum, ar fi bine să te orientezi către acele cuvinte cheie pentru care te poți poziționa ușor și care pot genera cât mai multe conversii, astfel încât să poți atrage comenzi către afacerea ta încă de la început. Pe măsură ce îți dezvolți site-ul, te poți orienta către cuvinte cheie cu o concurență mai mare.

3. Monitorizarea cuvintelor cheie

După ce ai ales cuvintele cheie și le-ai integrat în text, urmează etapa de monitorizare, în care va trebui să analizezi rezultatele muncii tale și să faci ajustări acolo unde e cazul. Pe parcursul unei perioade date, să spunem 2-3 luni, vei vedea diferite fluctuații în poziționarea site-ului tău. Acesta se va poziționa bine pentru anumiți termeni și mai puțin bine pentru alții.

Astfel, după ce lucrurile se stabilizează puțin și nu mai observi fluctuații foarte mari, e important să verifici care sunt cuvintele cheie pentru care te-ai poziționat bine și care sunt cele pe care nu reușește să se poziționeze site-ul tău. Apoi va trebui să începi să faci modificări. Poate trebuie să schimbi anumite cuvinte cheie cu altele. Poate trebuie să modifici textul unde acestea sunt integrate. Poate trebuie să schimbi meta descrierile și title tag-urile. 

Din fericire, există multe măsuri pe care le poți lua pentru a-ți îmbunătăți poziționarea pentru anumite cuvinte cheie, iar o analiză atentă și bine aplicată e cea mai bună cale de a determina care este cea mai potrivită.

Infografic: cum să alegi cuvintele cheie pentru optimizare site

Optimizare site prin cuvinte cheie. Ce reguli trebuie să respecți pentru text și articole de blog

Deși este deseori neglijat, textul de pe site joacă un rol foarte important, atât în poziționarea pe Google, cât și în rata de conversii de care se va bucura afacerea ta. Tocmai de aceea, e foarte important să te asiguri că profiți de fiecare ocazie pentru a redacta text și conținut de calitate, orientat către clienții tăi și către nevoile lor specifice.

Redactarea textului de pe site nu ar trebui niciodată să fie privită ca o corvoadă, ci ca o oportunitate de marketing, o șansă în plus pentru a integra cuvintele cheie pe care dorești să se poziționeze site-ul tău în rezultatele de căutare. Prin optimizare SEO pentru site vei putea crește prezența online a afacerii tale și vei putea crește rata de conversie de pe site-ul tău, lucru cu un puternic impact asupra încasărilor. 

Cu toate acestea, trebuie să ai în vedere că în cazul muncii de optimizare SEO pentru website, trebuie să ai în vedere o serie de bune practici, necesare pentru ca eforturile tale să nu fie risipite sau, chiar mai rău, să devină nocive pentru afacerea ta. Felul în care se desfășoară munca de optimizare este foarte important pentru rezultate. Atunci când apelezi la servicii SEO profesionale, trebuie să te asiguri că eforturile de optimizare sunt aliniate cu nevoile afacerii tale. 

Nu are rost să scrii 3000 de cuvinte pentru o pagină de prezentare dacă acestea nu sunt necesare pentru informarea clienților. În contrapartidă, nu te poți aștepta ca o pagină să se poziționeze bine în rezultatele de căutare cu un text de 50 de cuvinte. 

În munca de optimizare site, la fel ca în toate domeniile, este nevoie de echilibru și de eforturi constante și susținute, pentru că numai acestea pot aduce rezultate. Bineînțeles, pentru o performanță cât mai bună, este indicată colaborarea cu o agenție SEO, însă este oricum bine să fii informat în legătură cu ce presupune procesul de optimizare site prin cuvinte cheie. Din acest motiv, am pregătit pentru tine o trecere în revistă a celor mai bune practici în munca de optimizare site. Iată ce ar trebui să știi dacă vrei să faci optimizare SEO pentru site-ul tău:

Cum se integrează cuvinte cheie în textul site-ului

Cuvintele cheie pot fi integrate într-un text deja scris sau într-unul redactat de la zero, însă vei observa că întotdeauna este mai ușor să integrezi cuvintele de care ai nevoie într-un text nou, care evoluează odată cu acestea. 

Dacă vrei să integrezi cuvinte cheie în mod natural în textele tale trebuie însă să ai în vedere câteva aspecte importante:

1. Densitatea

Deși se vorbește mult mai puțin despre asta decât în trecut, densitatea cuvintelor cheie din textele tale ar trebui să fie o preocupare constantă. Textele înțesate de cuvinte cheie nu-ți vor aduce niciodată rezultatele scontate. Un text parazitat de o mulțime de termeni aleși numai pentru poziționare va fi identificat cu ușurință de roboțeii Google, care îl vor trata ca atare și anume conținut de proastă calitate. 

Mai mult, acesta va fi greu de urmărit și neplăcut pentru utilizatori, lucru care îți poate afecta negativ rata de conversiei și, implicit, vânzările. 

2. Diversitatea

Diversitatea cuvintelor cheie este ceva ce ar trebui întotdeauna să eviți atunci când scrii text pentru site. Știm cât de tentant este să încerci să te poziționezi pentru multipli termeni diferiți dintr-o dată, pe o singură pagină. Din păcate, însă, această stratagemă nu va funcționa. 

Cine alergă după mai mulți iepuri virtuali, nu se va poziționa pentru niciunul în rezultatele de căutare. Din acest motiv, este o idee mult mai bună să încerci să te poziționezi pentru fiecare pagină pentru un cuvânt cheie și câteva variații ale acestuia, decât pentru zeci de termeni diferiți. Astfel, vei avea o șansă mult mai bună la o poziție favorabilă în rezultatele de căutare. 

3. Traficul

E important să generezi trafic pe site-ul tău, însă nu orice trafic. Nu trebuie să pierzi din vedere că site-ul este o extensie a afacerii tale și, prin urmare, persoanele pe care vrei să le atragi sunt potențialii clienți. Utilizatorii care nu au nicio intenție de achiziție și ies de pe site-ul tău imediat ce intră pot chiar să aibă un efect negativ, pentru că vor crește rata de respingere a site-ului. 

Totodată, nu vrei să investești timp, efort și resurse pentru a te poziționa pentru cuvinte cheie care nu generează valoare și care nu produc vânzări. Din acest motiv, e ușor de înțeles de ce este de preferat să te bucuri de mai puțin trafic, dacă asta înseamnă că vei avea parte de mai multe conversii.

4. Dificultatea

Când te afli la început de drum, vei observa repede că anumite cheie au o concurență mult mai mare decât altele. Astfel, va fi mult mai dificil să te poziționezi pentru acestea, întrucât asta va însemna să depășești competitori care poate activează de ani de zile în industrie. 

Dacă afacerea ta se află la început, atunci cea mai înțeleaptă abordare va fi să cauți cuvintele cheie mai puțin exploatate, care să aibă totuși o rată bună de conversie și un nivel rezonabil de trafic. Astfel, îți va fi mult mai ușor să te poziționezi la început, iar pe măsură ce faci progrese, vei putea ataca și termenii mai dificili, cu concurență mai mare.

5. Forma

Cuvintele cheie sunt la fel de variate ca și domeniile cărora le aparțin. Cu toate acestea, forma lor poate influența foarte mult șansele tale de poziționare pentru ele. Astfel, dacă pentru un termen format dintr-un singur cuvânt poziționarea va fi mereu dificilă, pentru termenii formați din 2, 3, 4 sau chiar mai multe cuvinte cheie, lucrurile stau foarte diferit. 

Cunoscute și sub denumirea de cuvinte cheie long tail, aceste cuvinte cheie sunt mai greu de integrat în textul site-ului sau al blogului tău, însă poziționarea pentru acestea va fi mult mai ușoară decât pentru altele.

Îți dorești rezultate mai bune în optimizarea site-ului tău?

Contactează-ne

Cum se integrează cuvinte cheie în blogul de pe site

Blogul este o resursă excelentă pentru optimizarea site-ului tău, una care te va ajuta să-ți crești autoritatea, să generezi trafic valoros și, în ultimă instanță, să-ți îmbunătățești substanțial poziționarea în rezultatele de căutare. 

Cu ajutorul blogului, vei putea să arăți clienților nivelul tău crescut de pricepere și să-i informezi mai bine pe aceștia cu privire la produsele și serviciile tale, contribuind astfel la o creștere a ratei tale de conversie. În plus, blogul de pe site îți oferă o oportunitate extraordinară de a utiliza cuvintele cheie pe care nu le-ai putut folosi în textul propriu-zis. 

Prin intermediul blogului, o afacere poate să se adreseze în mod direct potențialilor clienți, punându-le acestora la dispoziție informații valoroase și răspunsuri la problemele lor, precum și o serie de resurse utile. Astfel, le vei putea arăta clienților expertiza, profesionalismul și competența ta și a echipei tale într-un mod indirect, dar foarte eficient. 

În ceea ce privește integrarea cuvintelor cheie, acest proces ar trebui să respecte în mare parte elementele discutate mai sus, în secțiunea despre textul site-ului, cu câteva reguli suplimentare importante. Ca și la textul pentru site, va trebui să fii atent la densitate, la diversitate și la forma cuvintelor cheie pe care le folosești, însă nu va trebui niciodată să îți faci griji pentru nivelul lor de dificultate sau de trafic. 

Iată care sunt cele mai importante reguli pe care ar trebui să le urmezi când redactezi articole pentru blog-ul site-ului tău:

1. Evită canibalizarea

Atunci când scrii articolele pentru blogul tău, trebuie să ai mereu în vedere cuvintele cheie pe care le-ai folosit pentru textul de pe site. Articolele de blog nu trebuie să concureze cu paginile site-ului în căutări pentru același cuvânt cheie. 

Poate suna bine să ai mai multe pagini de pe site care să folosească același cuvânt cheie; unii ar putea fi tentați să se gândească că astfel ar acoperi o întreagă pagină de rezultate în Google, umbrindu-și competitorii. În realitate, aceasta este o practică nocivă cunoscută în SEO drept canibalizare.

Conform SEM Rush, canibalizarea cuvintelor cheie reprezintă „o problemă de SEO care are loc atunci când mai multe pagini de pe site țintesc același cuvânt cheie și servesc aceluiași scop, iar astfel își afectează poziționarea reciproc în motoarele de căutare”.

În schimb, ar fi mult mai bine să te orientezi către cuvintele cheie care au „scăpat” și care, dintr-un motiv sau altul nu au putut fi integrate în textul site-ului. În articolele de blog te poți orienta în special către sinonime, variații, întrebări ale utilizatorilor și termeni foarte specifici. 

2. Profită de toate oportunitățile

Scopul tău principal este ca site-ul afacerii tale să se poziționeze cât mai bine, pe un număr cât mai mare de cuvinte cheie, astfel încât să apari în căutări ori de câte ori un utilizator caută un anumit termen de interes. Cu toate acestea, nu vei putea integra decât un număr limitat de cuvinte cheie în text atunci când faci optimizarea site-ului. 

Din fericire însă, vei putea folosi blogul de pe site pentru a integra în articolele tale toți termenii pe care dorești să te poziționezi în căutări. Astfel, acolo unde nu te poți poziționa cu paginile site-ului, vei putea să te poziționezi cu articolele de blog, iar de pe blog până pe site nu e decât un pas pentru potențialii tăi clienți.

3. Întărește-ți autoritatea topicală

Poziționarea site-ului tău în căutări poate fi crescută cu ajutorul blogului, în special dacă publici materiale în mod constant pe temele potrivite. Prin expunerea subiectelor de interes pentru tine și afacerea ta și explicarea în detaliu a orice fel de informații consideri necesare, vei dezvolta ceea ce în SEO este cunoscut drept autoritate topicală.

Autoritatea topicală este un indicator al credibilității unui website, pe care îl construiești prin crearea consecventă a conținutului de calitate pe un anumit subiect, așa cum explică și ClearScope. Cu alte cuvinte, te ajută la poziționarea în motoare de căutare publicarea de articole pe subiecte conexe. Acest lucru te va ajuta, în timp, să construiești autoritatea topicală a site-ului tău, lucru care va arăta motoarelor de căutare că ești un adevărat profesionist și un fin cunoscător al domeniului tău de activitate. Așa cum este de așteptat, acest lucru va ajuta site-ul tău să se poziționeze mai bine pentru cuvintele cheie care te interesează. 

4. Crește autoritatea paginilor importante

Cu ajutorul unui blog, le poți transmite motoarelor de căutare anumite semnale care vor ajuta paginile cele mai importante de pe site-ul tău să se poziționeze mai bine. În articolele de blog, ai ocazia să folosești linkuri interne către alte pagini de pe site. Să spunem că dorești ca pagina de produs pentru creioane să se poziționeze mai sus în căutări. Atunci când scrii un articol, vei putea trimite un link către pagina respectivă, folosind ca ancoră cuvântul cheie de pe pagina respectivă, „creioane”. Astfel, le sugerezi motoarelor de căutare atât importanța paginii, cât și faptul că, într-adevăr, pagina este relevantă pentru persoanele care sunt în căutare de creioane.

Ai nevoie de ajutor să creezi conținut optimizat pentru blogul site-ul tău?

Contactează-ne