You are currently viewing 5 servicii copywriting necesare pentru un site nou. Cum îți faci afacerea să strălucească online de la început

Te-ai decis să lansezi o afacere pe piață. Ai pus la punct ideea, ai un plan deja conturat și știi ce ai de făcut ca să depășești competitorii. Acum nu îți rămâne decât să aduci clienții, cea mai dificilă etapă. 

Din fericire, în zilele noastre internetul face lucrurile mult mai simple pentru orice antreprenor care știe să-i exploateze avantajele. Cu ajutorul intuiției, creativității și a unor servicii copywriting bine țintite, chiar și cea mai mică afacere se poate transforma într-un jucător redutabil pe piață. 

Creat și administrat corect, site-ul afacerii tale se poate transforma într-un puternic motor de dezvoltare pentru aceasta și te poate ajuta să sari peste multe etape dificile în drumul spre creștere și succes. Există foarte multe metode de a pune afacerea ta pe hartă. Textul și eforturile de copywriting joacă un rol foarte important atunci când sunt folosite corect și pot avea o contribuție majoră la succesul unei afaceri debutante

Dar pentru asta e nevoie de o strategie bine pusă la punct încă de la început. De asemenea, e nevoie de timp, răbdare și muncă. Știu, nimeni nu vrea să citească asta pentru că oamenii sunt în căutare de soluții miraculoase, rapide și eficiente, care din păcate nu există. Orice antreprenor vrea dezvoltare rapidă, lucru perfect de înțeles. Pentru unii, dezvoltarea e singurul lucru care va face diferența între succes și eșec. De aceea, e bine să iei de la început decizii calculate, care te vor ajuta atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.

Iată care sunt cele mai importante (și eficiente) servicii de copywriting și promovare online pe care le poți folosi pentru a ridica un site aflat la început:

Ce servicii de copywriting sunt necesare pentru un site nou

Text pentru website

Textul pentru site este probabil unul din cele mai des neglijate aspecte în promovarea acestuia, lucru care este regretabil. Majoritatea afacerilor debutante varsă 90% din bugetul lor inițial în design și grafică și doar 10% în servicii copywriting.

Motivul e unul foarte simplu. Își doresc ca site-ul să arate cât mai bine. Acest lucru este perfect corect și de înțeles. Din păcate, însă, aspectul site-ului joacă un rol mic în succesul acestuia. Sigur, un site care arată bine va reține mai mulți utilizatori și cu siguranță va genera mai multă încredere în produsele sau serviciile pe care le prezintă.

Cu toate acestea, aspectul nu va avea un rol important în poziționarea sa în căutări. În schimb, textul site-ului poate afecta puternic poziționarea sa. Astfel, dacă un site arată bine, dar este sărac în conținut și în text de calitate, este foarte posibil să nu se poziționeze foarte bine pentru termenii cei mai relevanți, iar asta înseamnă că nu va genera suficient trafic. Degeaba arată bine un site, dacă nimeni nu știe de el. 

Motoarele de căutare (Google) servesc utilizatorilor cele mai relevante rezultate, iar pentru asta se folosesc de o serie de factori, unul dintre ei fiind textul și conținutul de pe site. Tocmai de aceea, este esențial să te asiguri că textul de pe site este bine scris și este relevant atât pentru utilizator, cât și pentru motoarele de căutare.

Trebuie să te asiguri că:

  • introduci în corpul textului cuvintele cheie relevante pentru domeniul tău de activitate
  • le oferi utilizatorilor o experiență plăcută și informații transparente, ușor de urmărit

Cu alte cuvinte, trebuie să îți promovezi eficient produsele sau serviciile și, simultan, să creezi un raport cu cei care îți vizitează site-ul. Iar toate acestea nu sunt ușor de făcut.

Ca să poți să scrii un text de calitate pentru site-ul tău, trebuie să te pregătești bine. Iar pentru asta ai nevoie de timp și de efort, două lucruri pe care niciun antreprenor debutant nu și le poate permite. Din acest motiv, ai nevoie de un copywriter la fel de mult cum ai nevoie de un web designer

Un text pentru site bine scris va fi o rampă de pornire excelentă, care îți va ajuta afacerea să înceapă cu dreptul. Sigur, textul de unul singur nu te asigură că te vei poziționa pe prima pagină din căutări, însă cu certitudine îți va oferi un avantaj, în special dacă firmele competitoare au neglijat acest aspect. 

În plus, odată cu trecerea timpului, vei putea urmări rezultatele și vei putea vedea care termeni generează trafic și care nu, care cuvinte cheie sunt cele mai eficiente și vei putea să îți direcționezi din ce în ce mai bine eforturile, lucru care va face minuni pentru dezvoltarea afacerii tale. 

Preț text pentru website

Atunci când este bine scris, textul pentru site este redactat o singură dată. În consecință, nu va fi nevoie să aloci lunar bani din bugetul tău de marketing către redactarea de text pentru site. De regulă, acesta este cel mai scump tip de text, fiind un serviciu de copywriting ce necesită multă muncă, incluzând de obicei:

  • cercetarea de cuvinte cheie
  • studiul concurenței
  • cercetări în legătură cu domeniul de activitate
  • buna înțelegere a produselor sau serviciilor
  • conturarea profilului clientului ideal și modul optim de comunicare cu acesta

Cel mai probabil, textul de pe site-ul tău va rămâne în aceeași formă pentru ani de zile, motiv pentru care e important să te asiguri că este bine scris de la bun început. Poți să faci modificări pe parcurs, în funcție de nevoi și de oportunitățile care se ivesc, însă structura generală va rămâne la fel. Tocmai de aceea, dacă există un loc unde nu vrei să tai scurtături, acela este la calitatea textului de pe website.

Articole pentru blog

Textul pentru website este doar una dintre piesele acestui puzzle pe care îl numim SEO. Iar când vorbim de optimizare, nu putem să o facem fără servicii copywriting profesionale, orientate către marketingul afacerii tale.

În eforturile tale de marketing online, blogul ar trebui să fie o componentă esențială, nelipsită, indiferent de specificul afacerii pe care o conduci. Nu are importanță dacă vinzi servicii de consultanță sau cărămizi, produse electronice sau lecții de canto, blogul afacerii tale trebuie să fie plin de articole interesante și relevante pentru potențialii tăi clienți. Indiferent dacă ți se pare că ai cea mai creativă afacere sau crezi că nu există nimic interesant la afacerea ta, e important să populezi blogul site-ului cu articole.

Redactarea de articole pentru blog are un dublu beneficiu pentru site-ul și afacerea ta:

  1. Te ajută să explici în detaliu caracteristicile produselor sau serviciilor tale, astfel încât fiecare client să poată înțelege cu ușurință ceea ce promovezi. Astfel, o să îți fie mai ușor să explici beneficiile și avantajele produselor tale și o să poți crește numărul de conversii, transformând vizitatorii tăi în clienți plătitori.
  2. Este o metodă excelentă de a include noi termeni de căutare și cuvinte cheie în site-ul tău. În articolele tale vei putea include toate cuvintele cheie pe care, dintr-un motiv sau altul, nu le-ai putut include în textul de pe site. În timp, aceste articole o să te ajute să îmbunătățești radical poziționarea site-ului tău în căutări și să generezi mai mult trafic și mai multe vânzări.

Cu ajutorul unor articole de blog bine gândite, vei putea să sprijini textul site-ului și să crești numărul de conversii al acestuia, lucru care va un impact foarte puternic și asupra vânzărilor și a dezvoltării afacerii tale pe termen lung.  Vei putea astfel să întărești cuvintele cheie importante pentru afacerea ta și să îmbunătățești gradual poziționarea site-ului în rezultatele de căutare.

În plus, articolele de blog te vor ajuta și să îmbunătățești reputația companiei tale, consolidând autoritatea acesteia în domeniul tău de activitate. În vremurile de astăzi, oamenii au tendința să caute pe internet informații despre orice lucru de interes, iar asta include cu siguranță produsele sau serviciile de care au nevoie.

Tocmai de aceea, e important să te asiguri că un articol de-al tău apare pentru orice întrebare ar avea aceștia despre domeniul tău de activitate. Astfel, vei putea simultan să le oferi potențialilor clienți informații utile, de valoare pentru ei, dar și îți promovezi afacerea într-un mod organic, natural și, totodată foarte eficient.

Preț articole pentru blog

Spre deosebire de textul pentru site, care reprezintă o cheltuială mai mare, dar unică, redactarea de articole pentru blog ar trebui să aibă loc lunar pentru orice afacerea care deține un site. Numărul de articole poate să varieze în funcție de bugetul de marketing și domeniul de activitate, însă, ca să vezi rezultate, ar trebui să te asiguri că publici cel puțin 4 articole lunar pe blogul site-ului tău. 

Mai mult, este recomandat ca fiecare dintre acestea să aibă cel puțin 1000 de cuvinte. Atunci când sunt bine gândite, articolele mai lungi au întotdeauna un impact mai puternic decât cele scurte. Astfel, un articol lung poate fi mai eficient decât mai multe articole scurte atunci când vine vorba de optimizare SEO pentru site.

Asta înseamnă, desigur, un cost recurent pe care trebuie să îl ai mereu în vedere atunci când îți planifici bugetul de marketing, însă este una din cele mai bune investiții de marketing pe care le poți face pe termen lung. În timp, nu doar că vei întări cuvintele cheie importante pentru site-ul tău, dar vei crea noi punți de legătură între căutările clienților și site-ul tău, iar asta îți va maximiza traficul și vânzările.

Articole native

Articolele native sunt o metodă excelentă de a impulsiona un site aflat la început de drum. Acestea te pot ajuta să crești autoritatea de domeniu a site-ului, să trimiți mai mult trafic către acesta și să îi îmbunătățești poziționarea în căutări. Iar partea cea mai bună este că această metodă funcționează destul de rapid atunci când e aplicată eficient.

Cunoscute și sub denumirea de advertoriale sau advertoriale SEO, articolele native sunt articole cu ancoră către site-ul beneficiar, publicate pe diferite site-uri cu reputație, de regulă reviste, ziare sau alte publicații online. Articolele native conțin cel puțin un link site-ul care se vrea a fi promovat.

În esență, un advertorial este orice articol publicat pe un site de renume, care conține un link către site-ul propriu. Acestea au, de regulă, un conținut orientat către utilizatorii site-ului pe care sunt publicate, astfel că vor avea de regulă titluri de tipul „5 moduri prin care poți să…”, „Cum să îmbunătățești…” sau unul de tipul problemă – soluție. 

Rolul principal al advertorialelor este să crească autoritatea site-ului către care trimit linkul din interiorul lor, fie că acesta duce către pagina unui produs, pagina principală sau o altă secțiune a site-ului. Acestea au însă și un beneficiu suplimentar: generarea de trafic. Mai simplu spus, atunci când publici un articol cu link pe un site cu peste 1.000.000 de utilizatori lunar, vei beneficia și de trafic rezidual care va fi atras pe site-ul tău.

Din numărul mare de cititori ai publicației, o parte vor accesa linkul din articol și vor veni pe site-ul tău, lucru care se poate traduce în ultimă instanță, în vânzări. Desigur, acest lucru se întâmplă numai atunci când alegi cu atenție publicația și scrii materiale de calitate, care să atragă utilizatorii. Nu are sens, de exemplu să publici un articol cu link către o firmă de termopane pe o revistă auto. Șansele sunt că utilizatorii de acolo nu fac parte din grupul tău țintă de clienți. În schimb, o revistă de amenajări interioare o să fie un mediu mult mai potrivit pentru articolele tale. 

Prin publicarea de articole native, un site poate să își crească propria autoritate de domeniu, lucru care, la rândul său, va avea o influență pozitivă asupra poziționării acestuia în rezultatele de căutare (Google). De asemenea, cu ajutorul unor articole bine gândite și atent plasate, poți să crești traficul către site-ul propriu și chiar vânzările pe termen scurt. 

Pentru a obține beneficiile SEO ale articolului native, este nevoie ca linkul să fie unul Do Follow. Iar, pentru a atrage vizualizări ale articolului native și clickuri pe link (prin urmare, trafic către site-ul tău), este nevoie de un subiect interesant și o ancoră bine aleasă a linkului. 

Preț articole native

Așa cum probabil te așteptai deja, articolele native se numără printre cele mai costisitoare servicii de copywriting, iar asta nu din cauza costului lor de redactare, ci din cauza costului de publicare. Cea mai mare parte a bugetului pentru publicarea de articole este întotdeauna direcționată către publicațiile care vor posta articolele tale, unde prețurile pot varia de la câteva sute de lei la câteva mii de euro, în funcție de notorietatea și autoritatea domeniilor pe care vrei să publici.

Tocmai de aceea, e important să lucrezi cu o agenție eficientă pentru publicarea de articole native, care să încerce să conserve bugetul tău și resursele de care dispui, dar, în același timp, să obțină cele mai mari beneficii posibile pentru fiecare articol publicat. Publicarea de articole native poate fi un demers lunar, trimestrial sau chiar anual, în funcție de bugetul de care dispui.

Atunci când este făcută corect, beneficiile sale sunt rapide și foarte eficiente. Acesta este și motivul pentru care includem aceste servicii de copywriting în lista celor necesare la început de drum. Câteva articole publicate în locurile potrivite vor oferi site-ului tău avântul de care are nevoie la debutul său, iar acest ajutor se poate dovedi de neprețuit pe termen lung.

Descrieri de produse sau descrieri de servicii

Deseori ignorate sau confundate cu alte servicii de copywriting pentru site, descrierile de produse și/sau servicii sunt esențiale pentru orice afacere. Aceste texte joacă un rol foarte important în succesul oricărui site debutant pentru că reprezintă primul contact al utilizatorului cu produsele sau serviciile pe care le oferi.

E important să ai în vedere faptul că utilizatorii și potențialii tăi clienți nu înțeleg afacerea ta așa cum o înțelegi tu. Ei nu vor avea niciodată nivelul tău de cunoaștere cu privire la serviciile sau produsele tale. Tocmai de aceea, trebuie să profiți de oportunitate pe care ți-o oferă vizită lor și să le explici toate beneficiile produselor tale, pe înțelesul lor.

Orice pagină de produs sau serviciu lipsită de text e o oportunitate pierdută. Aici nu doar că vei putea să le arăți clienților că au ajuns la locul potrivit, dar vei putea să susții restul eforturilor de optimizare ale site-ului tău, integrând cuvinte cheie relevante, titluri convingătoare și imagini care să maximizeze potențialul de vânzare al fiecărui produs pe care îl promovezi.

Cu descrieri de produse și categorii vei putea întărești cuvintele cheie specifice domeniului tău de activitate și să crești rata de conversie a site-ului tău per ansamblu, lucru care va contribui la dezvoltarea acestuia atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.

Eficiente atât pentru produsele scumpe, cât și pentru cele ieftine, descrierile de produse reprezintă ultima oportunitate a site-ului tău de a convinge clienții că au ajuns la locul potrivit și a-i determina pe aceștia să facă pasul final și să plaseze o comandă. Astfel, cu un efort financiar minim, aceste servicii de copywriting te pot ajuta să îmbunătățești considerabil traficul, conversiile și, în ultimă fază, vânzările site-ului.

Preț descrieri de produse

Spre deosebire de alte materiale scrise pentru un site, descrierile de produse nu au o întindere foarte mare, astfel că, luat individual, nici costul lor nu este unul crescut.

Cu toate acestea, în cazul site-urilor cu multe produse, efortul financiar de a redacta câte o descriere pentru fiecare în parte poate fi considerabil. În acest caz, îți poți doza eforturile, alocând un buget lunar pentru un număr de descrieri. Prioritizarea unor descrieri în detrimentul altora ar trebui făcută în funcție de obiectivele tale de afaceri: spre exemplu, începând prin redactarea descrierilor pentru cele mai populare sau scumpe produse. 

Unii antreprenori amână redactarea descrierilor, în ideea că produsele sunt oricum însoțite de informații în tabelul cu caracteristici și specificații. De fapt, redactarea unei descrieri pentru un produs poate crește vânzările pentru acesta chiar și cu 20%

Din acest motiv, chiar și atunci când vorbim de un număr mare de descrieri, e important să ai în vedere faptul că acestea se plătesc practic singure, prin vânzările viitoare și printr-o rată crescută de retenție a clienților. Mai mult, redactarea de descrieri pentru produse este un efort pe care îl depui o singură dată, astfel că nu va fi o investiție recurentă, deși beneficiile lor se vor menține pentru ani de zile.

Texte pentru reclame, anunțuri și bannere

Puțini antreprenori se gândesc la textul reclamelor pe care le vor promova pentru afacerea lor, iar asta este o greșeală foarte mare, în special pentru cei aflați la început de drum. Poate te gândești că nu le pasă clienților de felul în care îți prezinți produsele sau serviciile, ci doar de calitatea lor. Această impresie e una falsă.

Modul de exprimare, corectitudinea și chiar sintaxa pot avea un impact radial asupra eficienței unei reclame, indiferent că vorbim de un anunț pe un site de vânzări sau un banner publicitar. Potențialii tăi clienți asociază textele reclamelor cu profesionalismul afacerilor și calitatea produselor înseși, chiar fără să realizeze.

Tocmai de aceea, e important să te asiguri că fiecare banner sau anunț publicitar care îți promovează afacerea este gândit cu atenție pentru publicul către care este expus, astfel încât să beneficiezi de cele mai bune rezultate.  Imaginea contează foarte mult pentru orice afacerea, însă aceasta contează cel mai mult pentru afacerile noi, care abia au început să își construiască reputația.

Pe cale de consecință, este foarte important să te asiguri că lucrezi cu un copywriter profesionist pentru redactarea textul reclamelor tale, astfel încât să afișezi cea mai bună imagine posibilă în fața potențialilor clienți. De la anunțuri plătite în motoarele de căutare, la anunțuri pe rețelele sociale, texte pentru bannere și orice alt fel de texte de promovare, atunci când apelezi la servicii copywriting profesionale vei beneficia de cele mai bune rezultate pentru toate reclamele tale. Expertiza profesioniștilor te va ajuta ca reclamele tale să aibă un impact mai mare, fiind scrise pentru a se adresa unui public țintă bine definit.

Apelând la servicii profesioniste de copywriting, nu doar că vei beneficia de un text superior pentru toate anunțurile și reclamele pe care le promovezi pentru afacerea ta, dar te vei asigura că te adresezi întotdeauna publicului potrivit, atrăgând persoanele care au potențialul de a deveni clienți ai afacerii pe care o conduci. 

Preț pentru anunțuri, reclame și bannere

Textul reclamelor de promovare este întotdeauna unul scurt și concis, astfel că prețul pentru redactarea acestora va fi întotdeauna unul scăzut. Sigur, va fi nevoie de o cercetare de piață pentru a identifica cele mai bune oportunități de promovare pentru afacerea ta, astfel încât să fii sigur că atragi doar potențiali clienți, fără trafic inutil.

Cu toate acestea, chiar și luând în calcul redactarea textului, cercetarea de piață și editarea acestuia mai târziu, după ce devine învechit, costul acestor servicii de copywriting are un impact scăzut asupra bugetului de marketing, în timp ce beneficiile pot fi foarte mari.