Structura unui magazin online trebuie sa indeplineasca mai multe scopuri pe langa acela de a fi functionala. Un magazin online trebuie sa invite si sa ii motiveze pe clienti sa aiba incredere in afacerea ta. Indiferent de tipul afacerii tale, un magazin online trebuie sa aiba urmatoarele pagini in structura sa:
1. Pagina de start
Pentru majoritatea clientilor, aceasta constituie prima impresie, asa ca trebuie sa arate profesionist, dar sa reflecte imaginea firmei tale. Fii sigur ca de pe prima pagina se poate ajunge cu usurinta pe celalalte pagini importante.
2. Contact
Pentru a inspira incredere, dar si pentru a realiza o cale de comunicare deschisa intre tine si clientii tai, magazinul tau trebuie sa aiba o pagina cu informatiile de contact precum:
- numar de telefon;
- numar de fax;
- adresa de e-mail;
- adresa sediului firmei;
- adresele conturilor de pe platformele de socializare;
De asemenea, ar trebui ca aceasta pagina sa contina un formular prin intermediul caruia clientul sa iti poata trimite un mesaj fara a deschide mailul propriu. Acest formular nu ar trebui sa necesite completarea cu prea multe detalii: doar nume, prenume, adresa de e-mail si, poate, numarul de telefon sunt de ajuns. Ar fi bine sa mentionezi si intervalul orar la care poti fi contactat si poate chiar si timpul de raspuns.
3. Despre noi
Aceasta pagina iti ofera oportunitatea de a prezenta echipa din spatele afacerii, dar si motivele pentru care clientii ar trebui sa aleaga sa cumpere de pe magazinul tau online. Chiar daca initial ai crede ca nu este o pagina necesara, clientii te-ar contrazice, deoarece acest fel de pagina de prezentare a personalului si a scopului firmei este accesata destul de des.
4. Intrebari adresate frecvent (FAQ)
O astfel de pagina este absolut necesara pentru magazinul tau online pentru ca prin intermediul acesteia raspunzi la majoritatea intrebarilor pe care un client ti le-ar putea adresa. De aceea, cand le compui, incearca sa te pui in pielea clientului si sa iti imaginezi ce nelamuriri ar avea. De asemenea, pentru un plus de organizare, ar fi bine sa realizezi niste categorii de intrebari.
5. Transport, plata si returnari
Indiferent daca ai o pagina pentru toate sau trei (una pentru transport, una pentru plata si una pentru returnari), informatiile incluse in acestea sunt absolut necesare pentru un magazin online. Include modalitatile de transport, costurile acestora, modalitatile de plata, conditiile de returnare si etapele procesului.
6. Pagina de termeni si conditii
Aceasta pagina este extrem de importanta deoarece stabileste regulile client-firma, protejand ambele parti implicate. Afla mai multe informatii despre aceasta pagina aici.
7. Cele mai vandute produse + Produse noi
De cele mai multe ori clientii nou-veniti vor dori sa stie care sunt cele mai populare produse de pe site, de aceea o pagina cu cele mai vandute produse ii va ajuta. O astfel de pagina reprezinta indirect recomandarea clientilor catre alti clienti. Pagina de produse noi ii va ajuta foarte mult pe clientii fideli, care doresc sa stiu ce produse ai mai introdus in gama magazinului.