Poti sa ai un articol excelent din punct de vedere seo, cuvinte cheie prezente in text si titlu, imagini optimizate, dar pagina ta sa nu atraga cititori. Aceasta situatie se intampla frecvent, indiferent de pozitia ocupata in lista de cautari Google. Ai investit timp si bani pentru a ocupa una din primele pozitii, dar nu ai vizitatori pe site? In continuare, vom vorbi despre motivele pentru care un articol nu genereaza trafic.
Nu folosesti cuvintele cheie potrivite
Daca folosesti un cuvant cheie specific, poti avea un articol bun din perspectiva optimizarii pentru motoarele de cautare si astfel sa ajungi mai sus in lista de cautari. Din pacate, acel cuvant cheie specific poate sa nu fie unul cautat. Atunci cand iti alegi un cuvant cheie, trebuie sa iei in considerare multe aspecte. Nu folosi orice cuvant cheie care se potriveste domeniului tau.
In primul rand, ai grija sa alegi un cuvant cheie specific, pentru a nu te pierde in lista de rezultate utilizand un cuvant cheie general. De exemplu, daca vei folosi cuvantul cheie „veterinar”, site-ul tau cu siguranta nu va ajunge pe prima pagina. Daca vei folosi „veterinar caini sectorul 3”, ai sanse la un loc mult mai bun.
Chiar daca cuvantul cheie ales trebuie sa fie specific, ai grija sa nu alegi unul mult prea detaliat. Alege cuvintele cheie pe care oamenii chiar le-ar cauta. De exemplu, in loc de „magazin online mancare caini dietetica organica”, alege „magazin online mancare caini”. De asemenea, alege cuvantul cheie care sa reprezinte cel mai bine afacerea ta, astfel incat, odata cautat. va raspunde exact nevoilor consumatorului. De exemplu, daca comercializezi bijuterii incrustate cu perle, nu folosi cuvintul cheie „perla”. Nu conteaza daca te afli printre primele rezultate, deoarece cel mai probabil consumatorii cauta restaurantele sau hotelurile cu aceasta denumire.
Meta descrierea ta nu atrage cititorii
Meta descrierea reprezinta prima impresie, asa ca ai grija sa fie una cat mai buna. Daca nu stii ce este o meta descriere sau cum poti sa scrii una buna, poti citi mai multe aici. Pe scurt, o meta descriere trebuie sa contina atat informatii despre pagina ta, dar si sa atraga cititorul. Asa ca, de exemplu, daca ai postat un articol „Cum sa iti alegi un smartwatch”, nu adauga in meta descriere expresii precum „reduceri smartwatch” sau „smartwatch de vanzare”. Este mai eficient sa incluzi in meta descriere o introducere sau ideea principala a articolului. Astfel, cititorul va fi mult mai atras de informatia oferita in articolul tau.
Cel mai rau lucru pe care il poti face este sa iti transformi meta descrierea intr-un spam. Astfel, nimeni nu o sa dea click pe link-ul tau, iar numele afacerii tale va fi asociat cu neprofesionalism. Asa ca nu ingramadi multe cuvinte cheie, alege doar un cuvant cheie care sa fie perfect pentru descrierea ta.
De asemenea, ar fi benefic daca ai verifica meta descrierile competitorilor tai. Cauta metode de a te diferentia de acestia. Totusi, ai grija sa nu te abati de la regula de aur a meta descrierilor si anume ca aceasta trebuie sa atraga cititorii. Asa ca orice alegi sa scrii, fa-o astfel incat acestia sa fie interesati de pagina ta.
Alte motive pentru care pagina ta nu genereaza trafic
Din fericire, daca ai realizat una din aceste doua greseli, situatia poate fi remediata destul de usor. Dar daca nu te regasesti in aceste doua situatii, poate te vei regasi in urmatoarele:
- Pozitia pe care crezi ca o ocupi in lista de rezultate nu este cea reala din cauza metodelor de personalizare a rezultatelor Google.
- Articolul tau este defavorizat de Google din cauza numarului de cuvinte inferior fata de alte articole pe aceeasi tema.
- Site-ul tau poate obtine o pozitie buna pe o lista nepotrivita de cautari. Daca o persoana cauta numele unui competitor pe Google, iar tu te vei afla pe pozitia a doua, poti fi sigur ca nu vei primi click-uri.
- Articolele tale nu sunt pe o tematica cautata de oameni.
- Nu incluzi link-uri interne si externe.