O pagină de produs bine creată e foarte valoroasă. Atunci când textul, imaginile și grafica se unesc armonios, vânzările merg, și ele, mult mai bine. Când vine vorba de vânzări nimic nu e mai important decât impresia utilizatorului.
Când un potențial client intră pe pagina de produs, tot conținutul de pe acea pagină trebuie să conducă într-o singură direcție: către vânzare. Fiecare element care atrage atenția utilizatorului trebuie să fie un argument pentru achiziționarea produsului, fie că vorbim de poze, de text sau chiar de formatul paginii.
Nu poți lăsa nimic la voia întâmplării. Utilizatorii tăi sunt oameni diferiți cu pretenții diferite. Pentru unii, imaginile produsului sunt cele mai importante, în timp ce pentru alții descrierea e cea care contează în intenția de achiziție. Tu ești cel care trebuie să le pună pe toate laolaltă într-un mod care să satisfacă o parte cât mai mare din publicul tău țintă.
Afișarea în lista de căutări. URL, title tag și metadescriere
Felul în care site-ul tău este afișat în lista de căutări joacă un rol foarte important în procesul tău de vânzări. URL-ul, title tag-ul și metadescrierea sunt elemente deseori neglijate, însă asta e o mare greșeală. Când un utilizator caută un produs pe Google, el urmărește rezultatele relevante, cu informații clare și explicite. Din acest motiv, va alege întotdeauna din listă site-urile care se potrivesc cu ceea ce a căutat el. Scopul tău e unul dublu:
Trebuie să te asiguri că informațiile afișate în rezultatele din Google sunt utile și atractive pentru clienții tăi
Trebuie să optimizezi aceste texte, integrând cuvinte cheie în conținutul lor, pentru a te poziționa mai bine
URL produs
Probabil nu te gândești la URL-ul paginii de produs ca la o parte importantă în procesul de vânzare, dar faci o mare greșeală. În listele de căutări, fiecare site arată la fel, așa că fiecare element, oricât de mic ar părea, poate avea un impact major asupra traficului organic de pe site. Utilizatorul va da întotdeauna click pe rezultatele care sunt relevante pentru el, în detrimentul celorlalte. Să presupunem că o clientă caută pe Google o jachetă pentru toamnă. Dacă produsul pe care îl vinzi apare în lista de căutări cu un URL neprelucrat, va arăta cam așa:
În schimb, dacă optimizezi URL-ul acelui produs, rezultatul va fi foarte diferit:
Dintre cele două, care crezi că va atrage mai mulți clienți? Cu siguranță, utilizatoarea noastră va accesa prima dată site-ul care se apropie cel mai mult de căutarea sa, ignorând rezultatele ininteligibile. Din start, cu un URL de produs neprelucrat, pierzi o parte din posibilii vizitatori. În schimb, cu URL optimizat, obții un avantaj pentru produsul pe care îl vinzi, atrăgând mai mulți utilizatori pe site.
Title tag produs
Title tag-ul produsului se numără printre primele lucruri pe care le vede un utilizator în lista de rezultate, înainte de orice altceva. Title tag-ul funcționează ca o etichetă pentru pagina de produs, arătându-le utilizatorilor ce se află pe o anumită pagină. Aici claritatea este esențială. Title tag-ul produsului trebuie să fie concis și să rezume cât mai bine ce va găsi clientul pe acea pagină. Acesta nu trebuie să depășească 65 de caractere. Dacă îndeși cuvinte cheie și scrii prea mult, title tag-ul va fi tăiat de Google și vei apărea în căutări cu un titlu de produs neterminat, care nu le va spune nimic utilizatorilor:
În schimb, poți folosi title tag-ul produsului ca pe o oportunitate, atât ca element de optimizare pentru motoarele de căutare, cât și pentru atragerea utilizatorilor pe pagină:
În primul exemplu se vede foarte clar de ce nu e bine să exagerezi cu cuvintele cheie în title tag. Acesta va deveni prea lung, iar utilizatorul nu va mai ști dacă pagina de produs conține informațiile de care are nevoie. În consecință, nu o va accesa.
Însă în al doilea exemplu lucrurile stau diferit. Cuvintele cheie sunt folosite inteligent, fără a se exagera, iar compania introduce chiar informații despre prețul produselor, urmate apoi de brand. Din acest titlu utilizatorul poate deduce foarte clar ce produse va găsi pe acea pagină, astfel că e mai probabil să o prefere pe aceasta.
Metadescriere produs
Metadescrierea e esențială pentru a ieși în evidență în lista de căutări. Textul unei metadescrieri poate ajunge până la 160 de caractere, ceea ce înseamnă că este cel mai lung text care va fi afișat în rezultatele din Google. E cea mai bună oportunitate de a include cuvinte cheie și a convinge utilizatorul să intre pe pagina ta.
Dacă nu te ocupi de metadescriere, Google va alege o secțiune din textul site-ului pe care o va pune în locul acesteia. Bineînțeles aceasta nu va fi la fel de relevantă pentru utilizator și nu va conține conține cuvinte cheie:
În schimb, dacă scrii metadescrieri optimizate, cu o întindere potrivită, textul va fi util pentru utilizatori și relevant pentru motoarele de căutare:
Cele două exemple ne arată foarte clar care sunt avantajele redactării unor metadescrieri optimizate pentru paginile de produs din site-ul tău. Textul metadescrierii trebuie să-i atragă pe utilizatori pe site-ul tău. Metadescrierea nu trebuie privită ca pe o corvoadă ce trebuie dusă la bun sfârșit, ci mai degrabă ca pe o oportunitate de a ieși în evidență în lista de căutări.
Prezentarea vizuală. Imaginile și fotografiile de produs
Ai nevoie de imagini cât mai bune pentru produsele pe care le vinzi pe site. Acestea sunt primul lucru la care se uită utilizatorul când accesează o pagină de produs, așa că rezoluția, dimensiunea și claritatea lor contează foarte mult. Imaginile trebuie să pună în valoare produsul și să-i arate utilizatorului exact ce urmează să cumpere.
Când vine vorba de imagini totul contează; de la iluminat, la fundal, la așezarea în poză sau chiar încadrarea imaginii în pagină. De asemenea, e foarte important ca acestea să afișeze produsul din mai multe unghiuri…
..și să-i dea utilizatorului posibilitatea să folosească zoom-ul pentru a vedea mai clar detaliile care îl interesează.
Pe internet utilizatorul nu poate interacționa cu produsul tău, așa cum ar face-o într-un magazin fizic, așa că detaliile contează foarte mult. Calitatea și dimensiunea unei imagini sunt ambele foarte importante. O fotografie prea mică sau prea mare va afecta în mod negativ experiența utilizatorului și, implicit, și vânzările.
Beneficiile unui text persuasiv. Descrierile de produse
Descrierile de produs sunt o parte foarte importantă a procesului de vânzare online. Ele informează și, în același timp, conving clienții să cumpere produsul tău, oferindu-i detalii și chiar idei despre cum poate fi folosit acesta.
Mai mult decât atât, descrierile sunt foarte utile pentru optimizarea seo a site-ului. Prin integrarea de cuvinte cheie, poți folosi descrierile pentru a îmbunătăți poziționarea unei pagini de produs în căutările din Google și, implicit, și numărul de vizitatori.
Dacă ai un magazin online cu sute sau chiar mii de produse, redactarea descrierilor poate părea o provocare destul de mare, însă și beneficiile sunt pe măsură. Fiecare descriere de produs redactată contribuie la optimizarea site-ului tău, iar în același timp, contribuie și la creșterea ratei de conversie pentru produsele pe care le vinzi. Dacă folosești descrieri pentru produse, vei crește atât traficul cât și vânzările pe site-ul tău.
80% dintre utilizatorii din România abandonează coșul de cumpărături înainte de a părăsi un magazin online, iar motivul principal este lipsa detaliilor despre produsele pe care vor să le achiziționeze. Cumpărătorii online nu pot interacționa cu produsele pe care le achiziționează, așa că folosesc descrierile despre produs pentru a decide dacă acesta e potrivit pentru nevoile lor.
Experiența utilizatorului. Funcționalitatea unei pagini de produse
A spune că un produs trebuie să fie ușor de cumpărat într-un magazin online ar trebui să fie un truism. Din păcate nu este mereu așa. De multe ori butonul de achiziție este plasat greșit sau nu este vizibil, prețul este foarte mic sau lipsește cu desăvârșire și diverse erori pot ajunge să împiedice cumpărarea unui produs.
Bineînțeles, trebuie să te asiguri că aceste greșeli sunt remediate cât mai repede cu putință întrucât îți pot afecta serios vânzările. Imaginează-ți ce se întâmplă dacă butonul de achiziție nu funcționează sau dă o eroare. Ce va face utilizatorul? Cel mai probabil, va pleca de pe site-ul tău și va cumpăra produsul pe care îl caută din altă parte, iar asta înseamnă o pierdere însemnată pentru tine.
Tocmai de aceea, trebuie să te testezi frecvent funcționalitatea paginilor de produse și să te asiguri că toate elementele se prezintă așa cum trebuie. Prețul produsului trebuie să fie mare și vizibil, ca utilizatorul să nu devină frustrat căutând-ul. De asemenea, butonul de achiziție trebuie să fie mereu poziționat la îndemână și să fie foarte vizibil, ușurându-i achiziția clientului. Nu în ultimul rând, butoanele de social media trebuie să fie și ele la vedere, pentru ca toți clienții să poată recomanda produsele tale prietenilor cu ușurință.
Surse foto: Deposit Photos