In luna noiembrie, Google a anuntat noutati legate de indexarea mobila, de identificarea stirilor false, update-uri pentru Google Search Console, iar cei mai cunoscuti specialisti din domeniu atrag deja atentia asupra tendintelor din 2018 in lumea seo.
1. Google a inceput indexarea cu prioritizare pentru versiunea mobila a site-urilor.
Chiar daca nu este inca oficial, reprezentatul Google John Mueller a afirmat ca Google a inceput sa experimenteze cu indexarea versiunii mobile a site-urilor. Chiar daca acestia au anuntat acum un an intentia lor, recent au experimentat indexarea cu un numar mic de site-uri.
2. Mai are seo un rol in viitor?
Constant, dupa schimbarile pe care Google le realizeaza motoarelor de cautare, unele persoane din domeniul seo se tem ca seo ar putea fi „pe moarte”. Jeremy Knauff raspunde clar: „seo nu e mort, dar tacticile tale de seo ar putea fi”, viitorul constand in articole de calitate.
3. Ce schimbare trebuie sa faci pana la 1 februarie 2018.
De la 1 februarie 2018, Google solicita ca AMP si URL-urile canonice sa contina informatii identice. Site-urile care nu indeplinesc aceasta cerere nu isi vor pastra pozitia pe pagina de cautari.
4. Noul proiect Google urmareste distingerea stirilor false.
Google a dezvoltat un nou program impreuna cu The Trust Project pentru a distinge jurnalismul adevarat de stirile false. Acestia o sa implementeze mai multi indicatori pentru a mari transparenta procesului de redactare a articolelor.
5. Viitorul consta in comenzile vocale.
Anul trecut, mai bine de 20% din cautarile mobile erau realizate prin comenzi vocale, de atunci numarul a crescut considerabil, mai ales odata cu aparitia noilor gadgeturi de preluare a comenzilor vocale. Michelle Robins, autorul articolului, afirma ca precum continutul este rege pentru articolele scrise, contexul este regina comenzilor vocale.
6. Cele 8 trenduri seo majore ale anului 2018.
In acest domeniu, lucrurile sunt in constanta schimbare, iar cei care nu sunt la curent ajung la capatul listei de rezultate. Acest articol prezinta opt trenduri ale urmatorului an, de la detalii legate de SERP, la comenzi vocale si viteza.
7. Seo organic este cel mai eficient.
Studiul realizat de LocalSEO Guide impreuna cu Universitatea Irvine, din California, si PlacesScout, sugereaza ca factorii de clasare organici (precum linkurile si cuvintele cheie) maresc considerabil vizibilitatea site-ului. De asemenea, studiul arata ca recenziile oferite de clienti sunt extrem de benefice.
8. Ce predictii au expertii in seo pentru anul 2018?
Afla care sunt predictiile celor 48 de experti seo din acest articol despre trendurile seo din anul 2018, precum popularizarea comenzilor vocale si valorificarea importantei linkurilor interne.
9. Google va lua masuri ca optiunea „Event” sa fie corect folosita.
In ultima perioada, multe magazine online folosesc optiunea „Event” pentru a informa clientii de anumite cupoane sau reduceri. Acest lucru cauzeaza confuzie si o experienta mai putin placuta pentru clienti.
10. Google Search Console urmeaza a fi imbunatatit.
Google a anutat ca din 1 noiembrie a inceput sa imbunatateasca interfata aplicatiei Google Search Console. Data finalizarii proiectului nu a fost precizata, dar s-a mentionat ca in decursul acestui proces, aplicatia poate da anumite erori.
11. Ultimele schimbari SERP.
SERP este in continua schimbare, fiind suficient de greu pentru cei din domeniul seo sa ramana la curent si sa isi modifice strategia. Toate schimbarile pe care Google le realizeaza au scopul de a imbunatati experienta utilizatorului, oferindu-i mai multe informatii relevante in mai multe formate. In aceste conditii, marketerii trebuie sa isi concentreze eforturile pe zonele care au cel mai mare impact in vizibilitatea SERP.