SEM, Search Engine Marketing, este o forma de marketing online, care implica promovarea siteurilor, crescand vizibilitatea lor in SERP, search engine results pages, atat prin modalitati platite, cat si gratuite.
SEM incorporeaza SEO, dar marea diferenta dintre cele doua este ca prin SEO castigi trafic prin modalitati gratuite, dar SEM include si modalitati platite de promovare. Practic, SEM foloseste motoarele de cautare pentru a face reclama siteului, dar SEO are ca scop obtinerea organica de trafic. De asemenea, SEM include folosirea PPC, pay per click, sau CPC, cost per click, prin intermediul caruia platesti de fiecare data cand cineva iti acceseaza reclama.
Dupa cum se poate observa in comparatia de mai sus, atat SEO, cat si PPC au beneficii si dezavanataje, fiind ambele recomandate pentru promovarea siteului tau. SEO este gratuit si aduce mai multi vizitatori, dar are rata de conversie mai mica si reprezinta un proces de durata, in timp ce pentru PPC trebuie sa platesti, dar iti aduce mai putini vizitatori, are rata de conversie mai mare si este un proces de scurta durata.
Etapele SEM
- Planificarea unei strategii eficienta
- Alegerea de cuvinte cheie potrivite afacerii tale
- Optimizarea continutului siteului tau
- Desfasurarea unei campanii PPC
Inainte de toate, fii sigur ca ai planificata o strategie eficienta de marketing, asa ca defineste bine publicul tinta, pozitia ta, competitia si obiectivele tale. Dupa ce ti-ai realizat planul, este timpul sa treci la actiune. Cuvintele cheie nu stau doar la baza SEO-ului, ci si a SEM-ului, asa ca fii sigur ca ai o lista formata din cuvintele cheie potrivite afacerii tale, dar si a continutului pe care il oferi. Dupa ce ti-ai ales cuvintele cheie trebuie sa iti optimizezi continutul. Folosirea cuvintelor cheie in text, structurarea textului pentru a fi mai usor de citit, optimizarea seo a imaginilor, toate acestea si multe altele trebuie puse in practica pentru a te bucura de un trafic marit. Pentru o campanie SEM reusita ai nevoie de PPC, ale carui beneficii le-am mentionat mai sus. Spre deosebire de alte campanii, pentru PPC sau CCP platesti doar pentru persoanele care iti acceseaza siteul prin intermediul reclamei.
In concluzie, pentru o campanie SEM de succes trebuie sa incorporezi atat SEO, cat si PPC.