Statisticile arată că majoritatea textului de pe paginile online nu este citit complet, ci pe sărite. Totuși, atunci când îți construiești magazinul online, este important să adaugi descrieri de produs bune – cu alte cuvinte, informative, detaliate și persuasive. O descriere de produs bună trebuie privită atât ca o sursă de informații despre produsul pus spre vânzare, dar și ca o oportunitate de convingere.
Datorită importanței descrierilor de produse, trebuie să ai grijă la detalii. Uite ce îți recomandăm noi:
Realizează descrierea de produs special pentru cumpărătorul țintă
De regulă, produsul pe care îl vinzi nu este pentru toată lumea, ci pentru un anumit grup specific, caracterizat fie de o anumită categorie de vârstă, sex, regiune geografică, categorie socială, profesie sau pasiune. Identifică cumpărătorul țintă al produsului a cărui descriere o scrii, iar în funcție de acesta îți vei alege limbajul pe care îl vei folosi. Dacă, de exemplu, produsul se adresează adolescenților, vei dori să folosești în descrierea de produs un limbaj informal și expresii utilizate de aceștia.
O descriere de produs bună se concentrează pe soluție, nu pe specificațiile aride
Chiar dacă vei fi tentat să te axezi doar pe specificații, nu uita de soluția pe care o aduce produsul în viața consumatorului, indiferent de problema pe care acesta o rezolvă. De cele mai multe ori, consumatorii nu sunt interesați de produse, ci de ceea ce poate realiza cu acestea. De exemplu, dacă vinzi o cremă antirid, atunci pe lângă ingredientele conținute, include în descrierea de produs și pe promisiunile produsului: o piele mai catifelată, hidratată și întinerită.
Nu încerca să vinzi doar produsul, vinde experiența
Chiar dacă este mai greu de realizat, o descriere de produs bună include motivele pentru care produsul respectiv îl vor face pe client satisfăcut. Prin această abordare, clientul va ajunge mai motivat să achiziționeze produsul. Cei mai mulți consumatori sunt în căutare de experiențe, nu doar de simple produse. Menționează în descriere cum produsul tău satisface mai bine nevoia respectivă, în comparație cu celelalte produse de pe piață. De exemplu, dacă trebuie să realizezi o descriere de produs bună pentru un obiect de vestimentație, poți scrie despre cum te face să te simți materialul sau stilul hainei.
Nu uita de aspect
Poți fi tentat să pur și simplu să redactezi textul, fără a te asigura că poate fi citit cu ușurință. De aceea, asigură-te în primul rând că descrierea produsului tău nu este mult prea lungă sau prea scurtă. O descriere de produs prea scurtă poate omite anumite aspecte importante, iar una prea lungă va plictisi cititorul. Odată ce ai obținut lungimea perfectă, trebuie să aranjezi textul, astfel încât să fie mai ușor de citit. Utilizează subtitluri pentru a evidenția informațiile importante și folosește buline pentru a aranja anumite informații. De asemenea, ai grijă că ai suficient spațiu liber pentru ca textul să nu pară îngrămădit.