Cum sa scrii corect advertoriale

Termenul de „advertorial” s-a format prin imbinarea cuvintelor „advertisement” si „editorial”.  Acesta este o forma de publicitate prin care compania isi face cunoscute numele si produsele prin intermediul articolelor platite, publicate in ziare, reviste si bloguri. Advertorialele functioneaza cu succes datorita imprumutului de credibilitate de care se bucura compania.

O reclama bine plasata printre randurile unui articol dintr-o revista, ziar sau blog de succes te va face automat sa crezi ca si acel produs este de incredere.

Publicitate neagresiva

Atunci cand esti in postura de a scrie advertoriale, incearca sa iti formezi propria strategie care sa implice cat mai putina publicitate agresiva. Cele mai apreciate advertoriale sunt cele care au un caracter informativ, deoarece nimeni nu vrea sa citeasca o simpla reclama. De asemenea, cei mai multi oameni sunt de acord ca advertorialele ar trebui sa contina cam 70% continut si 30% reclama. Astfel poti convinge cititorul intr-un mod discret, dar mai sigur, de produsul mentionat. Incearca inainte de toate sa iti faci articolul usor de citit si cat mai placut si apoi sa il transformi intr-o reclama buna. Cu cat mai este mai placut articolul, cu atat va fi mai probabil ca cititorul sa termine articolul, sa il redistribuie pe social media sau sa cumpere produsul.

Detaliile structurale ale unui advertorial

Indiferent de stilul adoptat, advertorialele, precum toate textele, trebuie sa aiba introducere, continut si concluzii. In acest caz, introducerea are o functie extrem de importanta, primele propozitii trebuie sa captiveze si sa motiveze cititorul sa citeasca in continuare. De-a lungul textului, trebuie sa mentionezi cat mai multe informatii despre produs si beneficiile acestuia, dar si ce probleme ar rezolva. Incearca sa folosesti cat mai multe informatii si date concrete despre produs. Evita ideile abstracte. De cele mai multe ori, este recomandat sa eviti mentionarea pretului, dar uneori poate fi benefica precizarea acestuia. Mentioneaza in incheiere datele de contact ale companiei precum si siteul acesteia.

Alte sfaturi:

    • Evita cliseele si sloganurile

 

    • Foloseste citate ale consumatorilor (marturii), expertilor sau ale companiei

 

    • Foloseste un limbaj potrivit categoriei de cititori careia te adresezi

 

    • Ofera-i textului un aspect usor de lecturat

 

  • Mentine pe tot parcursul textului un o atitudine persuasiva

Aceste sfaturi cu siguranta te vor ajuta sa scrii advertoriale de calitate, care vor face publicitate intr-o maniera eleganta si subtila, dar totodata eficace si persuasiva.