De ce ai nevoie de optimizare mobila pentru seo

De ce ai nevoie de optimizare mobila pentru seo
by georgianad 0 Comments

Daca site-ul tau inca nu este optimizat pentru telefonul mobil, inseamna ca pierzi zilnic clienti. Statisticile arata ca din anul 2015, majoritatea cautarilor au fost realizate prin intermediul telefoanelor mobile. Tot mai multi oameni inlocuiesc calculatoarele si laptopurile cu telefoanele mobile.

Cel mai probabil, majoritatea persoanelor care iti viziteaza site-ul sunt utilizatorii mobili. Prin urmare, trebuie sa ai un site impecabil si complet functional, atat pentru utilizatorii desktop, cat si pentru cei mobili.

Odata cu evolutia tehnologiei si oamenii devin mai putin rabdatorii, iar statisticile intaresc aceasta observatie: 57% din persoanele care acceseaza o pagina o parasesc daca nu se incarca in primele 3 secunde. De asemenea, 30% din clienti isi abandoneaza cosul virtual daca pagina magazinului nu este optimizata pentru mobil. Aceste numere evidentiaza perfect motivul pentru care site-ul tau trebuie optimizat.

Ce este optimizarea mobila?

Optimizare mobila reprezinta intregul proces de modificare a site-ului tau special pentru telefoanele mobile, astfel incat utilizatorii mobili sa aiba o experienta mai mult decat satisfacatoare.

Din pacate, paginile site-ului tau si continutul acestora nu arata si nu se comporta identic pe toate aparatele. In functie de continutul lor, unele pagini vor avea nevoie de mai mult timp sa se incarce, iar anumite componente de continut nici macar nu vor fi compatibile cu varianta mobila.

De ce ai nevoie de optimizarea mobila

In prezent, optimizarea mobila a devenit mai mult decat necesara, poti spune ca e vitala pentru prosperitatea afacerii tale. Motivele care sa intareasca aceasta afirmatie sunt extrem de numeroase, dintre acestea cele mai pertinente sunt:

  • Utilizarea internetului de pe mobil crește de la an la an

Statisticile de anul acesta arata cu 1.2 miliarde de persoane folosesc internetul de pe un telefon mobil. De asemenea, 80% din totalitatea utilizatorilor de internet folosesc un smartphone. Acest lucru inseamna ca site-ul tau este mai expus fata de utilizatorii mobili ca niciodata, deci ai mai multe motive ca oricand sa il faci sa arate si sa functioneze exemplar.

  • Utilizatorii mobili au un comportament diferit

Pe langa multe altele, ultilizatorii mobili doresc sa obtina informatia mult mai rapid si in cantitati mai mici. De asemenea, prefera continutul video sau grafic, in schimbul textului. De asemenea, studiile mai arata ca acestia sunt mult mai predispusi si la cumparaturile neplanificate. Asa ca daca ai un magazin online care nu e optimizat pentru telefonul mobil, inseamna ca ai pierdut destul de multi clienti.

  • Google te va plasa mai sus in clasament

Daca nu ai site-ul optimizat mobil, inseamna ca Google te-a penalizat destul de grav, coborandu-te cu mult pe lista de rezultate. Optimizarea mobila a devenit unul dintre cele mai importante criterii conform carora Google realizeaza clasamentele. Asa ca odata ce ti-ai optimizat site-ul, ar trebui sa te afli pe o pozitie mult mai buna.

  • O experienta buna inseamna un client fericit

Cu cat vizitatorul tau va avea o experienta mai buna pe site-ul tau, cu atat va fi tentant sa se intoarca pe acesta. De asemenea, acesta va avea mult mai multa incredere in brandul tau daca site-ul tau functioneaza impecabil.

Cand este un site optimizat corect pentru mobil

Pentru a vedea daca site-ul tau este optimizat corect, poti utiliza una din multele aplicatii Google destinate acestui lucru (de exemplu, PageSpeed Insights). Dar, pe scurt site-ul tau este optimizat pentru telefoanele mobile atunci cand:

  • Orice pagina se incarca in mai putin de 3 secunde;
  • Scrisul este evident fara a trebui sa dai zoom;
  • Poti sa navighezi prin atingere fara a accesa alte pagini;

Cum sa realizezi optimizarea mobila a site-ului tau

Daca vrei mai mult decat generalitati si esti pregatit de treaba, uite care sunt lucrurile pe care trebuie sa le modifici la site-ul tau:

1. Viteza de incarcare a site-ului

Cel mai important lucru pe care il poti face pentru site-ul tau este sa ii reduci timpul de incarcare al paginilor indiferent de dispozitivul electronic folosit. Indiferent daca utilizezi un calculator, laptop, tableta sau smartphone ar trebui ca paginile site-ului tau sa se incarce in mai putin de 3 secunde.                       

2. Design adaptabil (responsive)

Daca folosesti WordPress, site-ul tau s-ar putea sa aiba deja o tema de tip responsive, care se poate adapta la toate ecranele. Poti verifica dimensiunile site-ului tau folosind Developer Tools in Google Chrome. Daca nu au dimensiunile corecte, le poti modifica sau alege alta tema.          

3. Optimizarea imaginilor

Cea mai simpla si eficienta metoda de imbunatatire a vitezei incarcarii paginilor site-ului tau este optimizarea imaginilor. Simpla modificare a dimensiunii acestora va avea un efect uluitor asupra vitezei de incarcare. Asa ca in loc sa incarci imagini de 3000 x 2000 de pixeli, alege sa le modifici inainte sa le pui pe site sau descarca-ti o aplicatie care sa faca asta pentru tine.

4. Minimalizarea codului 

Fiecare cerinta pe care site-ul tau trebuie sa o respecte va afecta viteza de incarcare. Asa ca tu va trebui sa diminuezi aceste cerinte prin minimalizarea codului. Ca urmare a minimalizarii codului, browserul va avea de incarcat mai putine fisiere, asa ca site-ul tau va functiona mai rapid.

5. Reducerea redirectionarilor

O redirectionare trimite vizitatorii de la pagina accesata la alta, deoarece pagina pe care doreau vizitatorii sa o acceseze a fost mutata sau stersa. Redirectionarile, folosite corect, duc la o experienta mult mai buna a utilizatorilor, dar daca folosesti prea multe iti va incetini site-ul.

6. Nu bloca JavaScript, HTML sau CSS

Daca vei bloca resurse de tip JavaScript, HTML, CSS va fi mult mai greu pentru Google sa iti acceseze site-ul. Din aceasta cauza, iti va oferi o pozitie mai proasta in lista de rezultate. Asa ca verifica chiar acum folosind Google Console daca le ai sau nu blocate.

7. Imbunatateste lizibilitatea

Fii sigur ca textul tau poate fi citit pe toate dispozitivele. Acest lucru poate fi verificat practic, accesandu-ti site-ul de pe mai multe dispozivite precum telefoane mobile sau tablete. Daca trebuie sa dai zoom pentru a citi, inseamna ca nu folosesti dimensiunea corecta de text.

8. Alege marimea corecta a butoanelor

Daca butoanele site-ului tau nu au dimensiunea corecta, vizitatorii site-ului tau nu o sa le poate apasa confortabil. Ai grija sa alegi marimea potrivita a butoanelor pentru a nu crea frustrare in randul vizitatorilor site-ului tau.

9. Alege latimea corecta

Este esential sa alegi o latime specifica pentru telefoanele mobile si tablete. In caz contrar, dimensiunea site-ului pentru desktop va fi aceeasi si pentru dispozitivele mai mici. Acest lucru este cea mai mare greseala pe care o poti face, asa ca ai grija sa alegi dimensiunile potrivite.

10. Nu utiliza pop ups 

De anul trecut, Google a inceput sa penalizeze site-urile care folosesc pop ups (acele reclame care iti apar pe ecran si iti blocheaza accesul la site daca nu le inchizi). Insa daca vrei sa le folosesti, fii sigur ca respecti regulile impuse de Google

Care sunt optiunile prin care iti poti optimiza site-ul?

Exista trei tehnici recunoscute de Google prin care iti poti optimiza mobil site-ul:

Design adaptabil (responsive)

Prima tehnica, cea a web designului adaptabil, foloseste solicitari media CSS care permit paginilor web create pentru desktop sa fie vizualizate in functie de marimea ecranului dispozitivului utilizat de vizitator.

Avantaje:

  • E metoda recomandata de Google.
  • Utilizeaza un singur URL, asa ca este mai usor de accesat si distribuit.
  • Este indexat mai eficient de Google.
  • Nu sunt necesare redirectionari, asa ca vrei avea mai putine erori atunci cand le creezi.

Dezavantaje:

  • Daca apare o problema in versiunea desktop, apare si in cea mobila.

Dinamic

Metoda dinamica foloseste agenti de detectare care livreaza un HTML si CSS alternativ in functie de dispozitivul utilizat de vizitator.

Avantaje:

  • Ofera o experienta unica in functie de dispozitiv.
  • Nu necesita redirectionari.

Dezavantaje:

  • Indexarea site-ului nu este realizata eficient.

URL-uri separate

Folosind aceasta metoda vei avea un URL mobil echivalent pentru fiecare URL pentru desktop. Aceasta modalitate ofera posibilitatea de a oferi continut special pentru utilizatorii mobili.

Avantaje:

  • Posibilitatea incarcarii unui continut dedicat utilizatorilor mobili.
  • Este usor de implementat.

Dezavantaje:

  • Redirectionarile oferite de agenti sunt predispuse la erori.
  • Indexarea site-ului nu este realizata eficient.

Care este cea mai buna modalitate de optimizare mobila

Chiar daca poti implementa oricare din aceste trei metode cu succes, Google o recomanda pe cea adaptabila (design responsiv), datorita eficientei din timpul indexarii, dar si a mentinerii codului URL si HTML.

 

Lasa un comentariu

Fii primul care lasa un comentariu!

Anunta-ma prin email cand apar
avatar