De ce ai nevoie de optimizarea mobila

Dacă site-ul tău încă nu este optimizat pentru telefonul mobil, înseamnă că pierzi zilnic clienți. Statisticile arată că peste 60% din toate căutările au fost realizate prin intermediul telefoanelor mobile. Tot mai mulți oameni înlocuiesc calculatoarele și laptopurile cu telefoanele mobile.

Cel mai probabil, majoritatea persoanelor care îți vizitează site-ul sunt utilizatorii mobili. Prin urmare, trebuie să ai un site impecabil și complet funcțional, atât pentru utilizatorii desktop, cât și pentru cei mobili.

Odată cu evoluția tehnologiei și oamenii devin mai puțin răbdători, iar statisticile întăresc această observație: 57% din persoanele care accesează o pagină o părăsesc dacă nu se încarcă în primele 3 secunde. De asemenea, 30% din clienți își abandonează coșul virtual dacă pagina magazinului nu este optimizată pentru mobil. Aceste numere evidențiază perfect motivul pentru care site-ul tău trebuie optimizat.

Optimizarea mobilă a site-ului este importantă nu doar pentru experiența utilizatorului, ci și pentru poziționarea în rezultatele motoarelor de căutare. De aceea, optimizarea mobilă face parte din rândul metodelor de SEO tehnic.

Ce este optimizarea mobilă?

Optimizarea mobilă reprezintă întregul proces de modificare a site-ului tău special pentru telefoanele mobile, astfel încât utilizatorii mobili să aibă o experiență mai mult decât satisfăcătoare.

Din păcate, paginile site-ului tău și conținutul acestora nu arată și nu se comportă identic pe toate aparatele. În funcție de conținutul lor, unele pagini vor avea nevoie de mai mult timp să se încarce, iar anumite componente de conținut nici măcar nu vor fi compatibile cu varianta mobilă.

De ce ai nevoie de optimizarea mobilă

În prezent, optimizarea mobilă a devenit mai mult decât necesară, poți spune că e vitală pentru prosperitatea afacerii tale. Motivele care să întărească această afirmație sunt extrem de numeroase, dintre acestea cele mai pertinente sunt:

  • Utilizarea internetului de pe mobil crește de la an la an

Statisticile de anul acesta arată că 1.2 miliarde de persoane folosesc internetul de pe un telefon mobil. De asemenea, 80% din totalitatea utilizatorilor de internet folosesc un smartphone. Acest lucru înseamnă că site-ul tău este mai expus față de utilizatorii mobili ca niciodată, deci ai mai multe motive ca oricând să îl faci să arate și să funcționeze exemplar.

  • Utilizatorii mobili au un comportament diferit

Pe lângă multe altele, utilizatorii mobili doresc să obțină informația mult mai rapid și în cantități mai mici. De asemenea, preferă conținutul video sau grafic, în schimbul textului. De asemenea, studiile mai arată că aceștia sunt mult mai predispuși și la cumpărăturile neplanificate. Așa că dacă ai un magazin online care nu e optimizat pentru telefonul mobil, înseamnă că ai pierdut destul de mulți clienți.

  • Google te va plasa mai sus în clasament

Dacă nu ai site-ul optimizat pentru mobil, înseamnă că site-ul tău ar putea avea o poziție mult mai bună în căutări. Google taxează mult site-urile care nu sunt optimizate pentru mobil, deoarece consideră că nu sunt experiențe bune pentru utilizatori. Optimizarea mobilă a devenit unul dintre criteriile importante de poziționare în rezultatele de căutare. Dacă apelezi la servicii SEO profesionale și nu ai site-ul optimizat pentru mobil, atunci cu siguranță optimizarea sa pentru mobil va fi o prioritate, cu care specialiștii te vor ajuta. Apoi, odată ce ți-ai optimizat site-ul, ar trebui să te afli pe o poziție mult mai bună în căutări.

  • O experiență bună înseamnă un client fericit

Cu cât vizitatorul tău va avea o experiență mai bună pe site-ul tău, cu atât va fi tentant să se întoarcă pe acesta. De asemenea, acesta va avea mult mai multă încredere în brandul tău dacă site-ul tău funcționează impecabil.

Când este un site optimizat corect pentru mobil

Pentru a vedea dacă site-ul tău este optimizat corect, poți utiliza una dintre multele aplicații Google destinate acestui lucru (de exemplu, PageSpeed Insights). Dar, pe scurt, site-ul tău este optimizat pentru telefoanele mobile atunci când:

  • Orice pagină se încarcă în mai puțin de 3 secunde;
  • Scrisul este evident fără a trebui să dai zoom;
  • Poți să navighezi prin atingere fără a accesa alte pagini;

Cum să realizezi optimizarea mobilă a site-ului tău

Dacă vrei mai mult decât generalități și ești pregătit de treabă, iată care sunt lucrurile pe care trebuie să le modifici la site-ul tău:

1. Viteza de încărcare a site-ului

Cel mai important lucru pe care îl poți face pentru site-ul tău este să îi reduci timpul de încărcare al paginilor indiferent de dispozitivul electronic folosit. Indiferent dacă utilizezi un calculator, laptop, tabletă sau smartphone, ar trebui ca paginile site-ului tău să se încarce în mai puțin de 3 secunde.

2. Design adaptabil (responsive)

Dacă folosești WordPress, site-ul tău s-ar putea să aibă deja o temă de tip responsive, care se poate adapta la toate ecranele. Poți verifica dimensiunile site-ului tău folosind Developer Tools în Google Chrome. Dacă nu au dimensiunile corecte, le poți modifica sau alege altă temă.

3. Optimizarea imaginilor

Cea mai simplă și eficientă metodă de îmbunătățire a vitezei încărcării paginilor site-ului tău este optimizarea imaginilor. Simplă modificare a dimensiunii acestora va avea un efect uluitor asupra vitezei de încărcare. Așa că în loc să încarci imagini de 3000 x 2000 de pixeli, alege să le modifici înainte să le pui pe site sau descarcă-ți o aplicație care să facă asta pentru tine.

4. Minimalizarea codului

Fiecare cerință pe care site-ul tău trebuie să o respecte va afecta viteza de încărcare. Așa că tu va trebui să diminuezi aceste cerințe prin minimalizarea codului. Ca urmare a minimalizării codului, browserul va avea de încărcat mai puține fișiere, așa că site-ul tău va funcționa mai rapid.

5. Reducerea redirectionărilor

O redirectionare trimite vizitatorii de la pagina accesată la alta, deoarece pagina pe care doreau vizitatorii să o acceseze a fost mutată sau ștearsă. Redirectionările, folosite corect, duc la o experiență mult mai bună a utilizatorilor, dar dacă folosești prea multe, îți va încetini site-ul.

6. Nu bloca JavaScript, HTML sau CSS

Dacă vei bloca resurse de tip JavaScript, HTML, CSS, va fi mult mai greu pentru Google să-ți acceseze site-ul. Din această cauză, îți va oferi o poziție mai proastă în lista de rezultate. Așa că verifică chiar acum folosind Google Console dacă le ai sau nu blocate.

7. Îmbunătățește lizibilitatea

Fii sigur că textul tău poate fi citit pe toate dispozitivele. Acest lucru poate fi verificat practic, accesându-ți site-ul de pe mai multe dispozitive precum telefoane mobile sau tablete. Dacă trebuie să dai zoom pentru a citi, înseamnă că nu folosești dimensiunea corectă de text.

8. Alege mărimea corectă a butoanelor

Dacă butoanele site-ului tău nu au dimensiunea corectă, vizitatorii site-ului tău nu o să le poată apăsa confortabil. Ai grijă să alegi mărimea potrivită a butoanelor pentru a nu crea frustrare în rândul vizitatorilor site-ului tău.

9. Alege lățimea corectă

Este esențial să alegi o lățime specifică pentru telefoanele mobile și tablete. În caz contrar, dimensiunea site-ului pentru desktop va fi aceeași și pentru dispozitivele mai mici. Acest lucru este cea mai mare greșeală pe care o poți face, așa că ai grijă să alegi dimensiunile potrivite.

10. Nu utiliza pop-ups

De anul trecut, Google a început să penalizeze site-urile care folosesc pop-up-uri (acele reclame care îți apar pe ecran și îți blochează accesul la site dacă nu le închizi). Însă, dacă vrei să le folosești, fii sigur că respecți regulile impuse de Google.

Care sunt opțiunile prin care îți poți optimiza site-ul?

Există trei tehnici recunoscute de Google prin care îți poți optimiza mobil site-ul:

Design adaptabil (responsive)

Prima tehnica, cea a web designului adaptabil, folosește solicitări media CSS care permit paginilor web create pentru desktop să fie vizualizate în funcție de mărimea ecranului dispozitivului utilizat de vizitator.

Avantaje:

  • E metoda recomandată de Google.
  • Utilizează un singur URL, așa că este mai ușor de accesat și distribuit.
  • Este indexat mai eficient de Google.
  • Nu sunt necesare redirectionări, așa că vei avea mai puține erori atunci când le creezi.

Dezavantaje:

  • Dacă apare o problemă în versiunea desktop, apare și în cea mobilă.

Design dinamic

Metoda dinamică folosește agenți de detectare care livrează un HTML și CSS alternativ în funcție de dispozitivul utilizat de vizitator.

Avantaje:

  • Oferă o experiență unică în funcție de dispozitiv.
  • Nu necesită redirecționări.

Dezavantaje:

  • Indexarea site-ului nu este realizată eficient.

URL-uri separate

Folosind această metodă vei avea un URL mobil echivalent pentru fiecare URL pentru desktop. Această modalitate oferă posibilitatea de a oferi conținut special pentru utilizatorii mobili.

Avantaje:

  • Posibilitatea încărcării unui conținut dedicat utilizatorilor mobili.
  • Este ușor de implementat.

Dezavantaje:

  • Redirectionările oferite de agenți sunt predispuse la erori.
  • Indexarea site-ului nu este realizată eficient.

Care este cea mai bună modalitate de optimizare mobilă

Chiar dacă poți implementa oricare din aceste trei metode cu succes, Google o recomandă pe cea adaptabilă (design responsiv), datorită eficienței din timpul indexării, dar și a menținerii codului URL și HTML.

This Post Has One Comment

  1. Mobilisti

    Foarte util articolul si bine structurat.
    Multumesc

Comments are closed.