Chiar am nevoie de SEO pentru afacerea mea?

Prin utilizarea tehnicilor SEO, search engine optimization, vei obtine cu siguranta rezultate favorabile pentru afacerea ta, dar este garantat ca va functiona pentru fiecare firma? Trebuie sa tii minte ca seo este o modalitate organica de promovare magazin online. Asta inseamna ca nu realizezi o campanie agresiva precum reclamele, prin care atragi atentia publicului, ci consolidezi „drumul” pe care clientii pot ajunge la firma ta.

Aceasta tehnica poate fi considerata mai eficienta deoarece mesajul tau nu ajunge la publicul larg, ci doar la cei care au potentialul de a deveni clienti. Avand aceste informatii in vedere, hai sa discutam si de ce seo ar putea sa nu fie potrivit pentru afacerea ta.

De calitate, rapid si ieftin?

Daca ai nevoie de o campanie ieftina, de scurta durata, cu rezultate maxime, seo nu este cea mai buna alegere pentru tine. Proiectele seo nu pot fi, in acelasi timp, ieftine, de calitate buna si cu rezultate imediate. Un proiect poate fi calitativ si rapid, dar cu siguranta va fi scump, sau rapid si ieftin, dar de calitate inferioara.

Nu exista campanii ideale. Va trebui sa faci compromisuri. Nu vei gasi niciodata un proiect de promovare magazin online ieftin, cu rezultate imediate si calitate buna. Daca ai nevoie de o campanie cu rezultate imediate si in acelasi timp ieftina, seo nu este raspunsul potrivit pentru tine.

Rezultate imediate

Dupa cum am mai spus, seo este un proces de durata. Daca firma ta se afla pe pagina 4 de rezultate si vrei sa te afli in top 5 in mai putin de o saptamana, seo nu este varianta potrivita pentru tine. Asa ca poate ai prefera alte metode precum PPC/ CPC, pay per click/ cost per click. Acestea sunt metode de promovare directa, care te vor plasa in primele rezultate din lista pentru perioada de timp pentru care ai platit. Asadar, aceasta metoda va fi eficienta doar pe perioada stabilita, iar dupa vei avea doar vechea pozitie in lista de rezultate.

Spre deosebire de ppc, scopul tehnicilor de seo este de a ajunge organic pe prima pagina de rezultate. Acest proces, fiind unul natural, va dura. Insa exista si un avantaj major, care face ca asteptarea sa merite. Fiind un proces organic si nu o reclama platita, pozitionarea organica in rezultatele de cautare are ca rezultat mai multa credibilitate pentru brandul tau: mai multe click-uri si mai multe vanzari.

Un public tinta prea divers

Daca oferi bunuri sau servicii pentru un public prea divers, din mai multe tari sau vorbitoare de limbi diverse, atunci seo s-ar putea sa devina o metoda prea complicata de a o pune in aplicare. De exemplu, daca firma X doreste sa vanda mobila interioara in Elvetia, atunci firma respectiva trebuie sa ofere acelasi continut in patru limbi diferite: germana, franceza, italiana  si retoromana, ceea ce poate fi destul de dificil.

Un alt lucru de luat in considerare este ca daca oferi acelasi continut, in aceeasi limba, pentru mai multe tari, atunci vei avea de pierdut la capitolul cuvintelor cheie. De exemplu, chiar daca mai multe persoane cauta in limba engleza „antique shop” (magazin de antichitati), s-ar putea sa caute mai degraba local, adaugand cuvantului cheie initial un nume de cartier, regiune sau oras. Din cauza pietei largi de desfacere, nu ai cum sa folosesti cuvinte cheie atat de precise din punct de vedere geografic. Poti cel mult sa incluzi tara, dar nici vorba de strazi sau cartiere.

Avand in vedere toate aceste aspecte, acum poti face o alegere mult mai informata daca tehnicile seo sunt sau nu potrivite pentru tine si afacerea ta. Cand iei decizia daca  sa incepi sau nu o campanie seo de promovare magazin online, ia in considerare: bugetul firmei, durata in care vrei rezultatele, concurenta si publicul tinta.