Cum sa scrii o meta descriere buna

Meta descrierile sunt usor de folosit si extrem de utile pentru site-ul tau. Chiar daca nu sunt un factor pentru pozitionarea site-urilor in Google, acestea sunt foarte importante pentru a convinge potentiali vizitatori (poate chiar cumparatori, in functie de profilul site-ului tau) sa intre pe site-ul tau. Indiferent daca acesta este primul tau contact cu meta descrierile sau daca pur si simplu vrei sa scrii unele mai bune, acest articol te va informa cu privire la ce sunt meta descrierile si cum poti sa scrii o meta descriere buna.

Ce este o meta descriere?

O meta descriere reprezinta un element HTML care ofera informatii despre o pagina web atat pentru vizitatori, cat si pentru sistemele de cautare. Aceasta apare mai jos de URL-ul paginii si de obicei se recomanda o lungime intre 135-160 de caractere.

Meta descrierea influenteaza numarul de accesari al site-ului tau. Meta descrierea este si in Google, dar si pe Facebook, un element cheie in decizia utilizatorului de a da click sau nu catre site-ul tau. Asa ca o meta descriere buna are un caracter usor persuasiv, care sa invite cititorii. De asemenea, aceasta trebuie sa fie relevanta, descriind continutul paginii web.

Meta descriere

Cum sa scrii o meta descriere buna?

Pentru ca tu sa obtii o meta  descriere buna, trebuie sa tii cont de cateva aspecte importante.

Marimea conteaza

 Dupa cum am mentionat mai sus, Google recomanda sa te incadrezi intre 135 si 160 de caractere pentru meta descrierea ta, dar cei mai multi se orienteaza pentru o meta descriere mai mica de 155 de caractere. Daca meta descrierea va fi prea lunga, din pacate va fi afisata doar partea care se incadreaza, lasand propozitia neincheiata.

Nu uita de rolul acesteia

Meta descrierea trebuie sa invite cititorii pe pagina ta, asa ca foloseste un limbaj potrivit, cat mai putin pasiv si care sa motiveze persoanele sa acceseze pagina. Daca oferi un produs sau serviciu, poti mentiona o promotie sau un avantaj al produsului sau serviciului tau. De asemenea, aceasta trebuie sa fie relevanta continutului tau, altfel poate provoca confuzie.

Cuvinte cheie

Include unul, maxim doua cuvinte cheie, fara a le repeta. Ai grija sa incluzi cel mai relevant si important cuvant cheie al paginii. Evita cu orice ce pret includerea de prea multe cuvinte cheie sau folosirea doar a cuvintelor cheie in meta descriere.

Unicitate

Meta descrierea trebuie sa fie diferita pentru fiecare pagina web. Orice ai face, nu copia meta descrierea pentru toate paginile tale. Daca ai un blog, de exemplu, realizeaza meta descrieri pentru paginile importante, iar, in rest, este mai bine sa nu pui meta descrieri (lasandu-le sa se genereze automat), decat sa ai meta descrieri duplicate. Asa ca daca nu vrei sa compui meta descrieri pentru toate paginile tale, poti pur si simplu sa il lasi pe Google sa selecteze inceputul articolului tau.

Cum poti sa adaugi o meta descriere?

Iti poti adauga meta descrierea in doua modalitati:

  1. HTML – Pur si simplu trebuie sa adaugi urmatorul fragment la inceputul documentului:

<head>

<meta name=”description” content=”Aici iti poti scrie meta descrierea.”>

</head>

  1. Plugin SEO – Daca folosesti un plugin seo precum Yoast SEO (pentru WordPress), iti poti adauga meta descrierea cu ajutorul acesteia.

Exemple de meta descrieri

Cel mai bine se invata din exemple, asa ca uite cateva exemple de meta descrieri care ilustreaza perfect cum ar trebui scrisa o astfel de descriere:

Daca vei cauta „farmacii non stop”, vei gasi acest link pe una din primele pozitii. Meta descrierea acestuia contine cuvantul cheie principal „farmacie non stop”, este scurta si atrage atentia celui care cauta cu detalii relevante si importante.

Cautand „canapea extensibila” pe Google, am gasit aceasta meta descriere, care ilustreaza suficient de bine atat descrierea bunurilor si serviciilor oferite, cat si incercarea de invitare a cititorului pe site.

exemplu meta descriere

Un alt exemplu bun am gasit cautand „jocuri de masa”, meta descrierea gasita fiind clara, scurta, relevanta si invita.

exemplu meta descriere

De asemenea, descrierile meta au un rol important si in promovarea pe retelele de socializare. Atunci cand distribui o pagina pe Facebook, aceasta va fi insotita mai jos de meta descrierea aleasa, precum apare si in lista de rezultate Google. Daca nu ti-ai stabilit o meta descriere, atunci inceputul articolului o va inlocui. Uite cateva exemple bune de meta descrieri ce insotesc articolele de informare distribuite pe Facebook:

Ai nevoie de ajutor cu meta descrierile sau alt text pentru site-ul tau? Contacteaza-ne!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *