tehnici seo de baza

In lumea seo, lucrurile sunt in continua schimbare.  Ceea ce functiona anul trecut sau acum doi ani, in 2017 poate nu mai este valabil. Asa ca ne-am hotarat sa alcatuim o lista pentru anul 2017 care sa contina tehnicile seo de baza pe care trebuie sa le aplici pentru siteul afacerii tale. De asemenea, trebuie sa mentionez ca acestia sunt pasii pe care noi ii urmam atunci cand optimizam seo siteul unui client.

In aceasta postare ne vom axa pe tehnicile seo de baza, cele pentru optimizarea continutului si utilizarea cuvintelor cheie le vom aborda in articolele urmatoare. Fara a mai lungi vorba, hai sa intram in pasii propriu-zisi:

Instaleaza Google Analytics

Aceasta unealta te va ajuta sa iti cunosti mai bine audienta, pentru ca sa stii cui te adresezi, dar si ce sa ii oferi. Daca 80% din vizitatorii site-ului tau sunt barbati cu media de varsta de 35 de ani, vei dori sa oferi continut care sa fie interesanta pentru aceasta categorie.

Adauga site-ul tau pe Google Search Console si Bing Webmaster Tools

Aceste doua unelte vor analiza o multitudine de factori care iti afecteaza cauturile de trafic. Este extrem de important sa il folosesti.

Verifica viteza site-ului tau cu Google PageSpeed Insights

Viteza site-ului tau este extrem de importanta, scaderea acesteia afectandu-ti traficul de vizitatori. Asa ca utilizeaza aceasta unealta pentru a verifica obiectiv rapiditatea de incarcare a paginilor. Daca obtii un scor peste 85/100, atat pentru mobil, cat si pentru desktop, inseamna ca ai o viteaza optima.

Echipeaza-ti sistemul managerial pentru continut cu o unealta seo

Iti este recomandat sa folosesti o unealta seo precum Yoast SEO (pentru WordPress) pentru a scrie titluri, descrieri, tagurile imaginilor, tagurile paginilor, head-urile si sa modifici textul folosid bold, italic etc.

Asigura-te ca ai un site responsiv

Site-ul afacerii tale trebuie sa garanteze o experienta cat mai placuta oricarui utilizator, indiferent de dispozitivul folosit de acesta: laptop, calculator, telefon, tableta.

Verifica daca nu ai linkuri inactive

Poti cauta linkurile care nu functioneaza, folosind unelte gratuite precum Google Analytics sau Xenu.

Valideaza codul html si css

Iti poti valida codul html si css folosind unelte de validare a codului html, unelte de validare a codului css si unelte de validare pentru telefon.

Creaza si incarca o harta a site-ului (sitemap.xml)

Daca ai mai putin de 500 de pagini poti folosi o unealta care iti va genera singura aceasta harta. Daca o realizezi singur, fii sigur ca pozitionezi paginile cu cel mai mult potential mai sus. Dupa ce ai terminat de realizat harta, trimite  acesteia (numele-siteului-tau.ro/sitemap.xml) folosind unealta Google Search Console.

Creaza si incarca un fisier robots.txt

Fisierul robot instruieste motoarele de cautare sa scoata la iveala anumite pagini si sa ascunda altele.

Verifica aspectele seo

Acum e timpul sa verificam cateva aspecte precum:

  • datele structurale pentru identificarea erorilor din snippeturile lungi
  • imbunatatirile html pentru a-ti da seama unde ai gresit codul sau tehnica seo de cuvinte cheie
  • erorile posibile ale vizitarii site-ului tau de pe telefonul mobil
  • actiunile manuale pentru a verifica daca Google ti-a penalizat site-ul
  • resursele blocate pentru a vedea care din url-urile tale sunt blocate de catre motoarele de cautare
  • testeaza fisierul robot.txt pentru a vedea daca apar erori

Gaseste redirectionari 301 si 302

Foloseste unelte precum Screaming Frog pentru a gasi aceste redirectionari. Daca este necesar, repara-le.

Verifica-ti serverul

Verifica daca site-ul tau este gazduit de un server „spam”.  Daca acesta este cazul, munca ta seo este in zadar pana nu iti schimbi gazduirea.

Testeaza daca siteul tau poate suporta mai multi utilizatori

Daca ai un scor mai mare de 85 cand ai testat rapiditatea de incarcare folosind Google Page Insights, nu inseamna ca siteul tau se va incarca la fel de repede cand un numar mare de utilizatori il acceseaza. Testeaza viteza folosind o unealta, iar daca  rezultatul este unul prost, efectueaza schimbarile necesare pentru a mari viteza, altfel vei pierde clienti.

Instaleaza-ti certificatul SSL

Acesta iti cripteaza intrarile clientilor tai, iti optine un HTTP si ofera incredere motoarelor de cautare in siteul tau. Din pacate aceasta unealta nu este gratuita.

E timpul sa iti expui site-ul

Acum ca ai terminat de realizat toate tehnicile seo de baza, este timpul sa iti pui linkul pe toate profilurile de social media pe care le-ai realizat pentru afacerea ta.

Chiar daca tehnicile seo de baza sunt numeroase si destul de dificile de pus in practica, rezultate vor vorbi de la sine. De asemenea, nu uita: mai exista inca doua categorii de pasi: etapele pentru optimizarea continutului si etapele referitoare la cuvintele cheie (sau on-page).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *